۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

استاندار زنجان:

حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های زنجان است

 حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های زنجان است

زنجان-استاندار زنجان گفت: حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های استان زنجان در بخش صنعت است و امروز رشته‌های بین رشته‌ای اهمیت زیادی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال در محل استانداری زنجان با بیان اینکه میزان نرخ رشد اقتصادی این استان نسبت به متوسط کشوری ۲.۱۴ درصد بالاتر است، گفت: زنجان در نرخ رشد اقتصادی رتبه هفتم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران سهم زنجان در تولید کشور از رتبه ۲۸ به ۲۵ رسیده که سه پله ارتقا پیدا کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های استان زنجان در بخش صنعت است، گفت: امروز رشته‌های بین رشته‌ای اهمیت زیادی پیدا کرده است.

حقیقی تاکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با مشکلات زیادی روبه‌رور هستند ولی با تمام توان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تثبیت اشتغال را به دنبال دارد، ابراز داشت: طی سالجاری واحد تولیدی و صنعتی در استان تعطیل نشده است.

استاندار زنجان بر لزوم ضرورت حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: سیاست ما تکمیل چرخه تولید و افزایش اشتغال در استان است.

حقیقی به اجرای طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در استان در این خصوص انجام شده بسیار مهم است و باید مصوبات کارگروه اقتصادی استان به جد پیگیری شود.

وی افزود: در این شرایط خشکسالی پرداخت تسهیلات به کشاورزان به ویژه در منطقه خدابنده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 5256952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha