۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۰

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری:

تمرکززدایی باعث رشد اصحاب فرهنگ و هنر می شود

تمرکززدایی باعث رشد اصحاب فرهنگ و هنر می شود

زنجان'معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، از مقوله تمرکززدایی به عنوان یکی از راهکارهای عملی برای رشد اصحاب رسانه در استان‌ها یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم مرادی در جمع هنرمندان و اصحاب فرهنگ زنجان که به میزبان حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه فعالان عرصه هنر و رسانه از دیرباز تا به امروز رسالت خطیری در حوزه‌های مختلف بر دوش دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف فعالان این عرصه، تبیین هنر دینی، انقلابی و نیز حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری اینکه استان‌ها به تناوب بافت فرهنگی که دارند، از ظرفیت‌های مختلفی در عرصه‌های فرهنگی برخوردارند که گاهی این ظرفیت‌ها بسیار عمیق و گسترده است، افزود: یکی از اولویت‌های امروز، برنامه‌ریزی فرهنگی برای استان‌ها است که این برنامه‌ریزی نیز بر اساس ظرفیت‌های همان استان اتفاق خواهد افتاد.

این مسئول با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی دقیق برای استان‌ها در گرو شناسایی فرصت‌ها و نقاط ضعف هر استان است، تصریح کرد: این نوع نگاه باعث خواهد شد که برنامه‌ریزی‌ها به سمتی سوق داده شود که هر استان بتواند در عرصه‌های فرهنگی، برنامه مختص خود را برای توسعه این بخش داشته باشد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه یکی دیگر از اولویت‌های حوزه هنری در راستای رشد روزافزون ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها، اهتمام به مقوله تمرکززدایی است که باید به صورت عملی شاهد تحقق این امر باشیم، ادامه داد: خوشبختانه با تغییر دیدگاهی که امروز اتفاق افتاده است، به دنبال این هستیم که با تمرکززدایی، سیاست‌های غلط گذشته را تکرار نکنیم.

مرادی با تاکید بر اینکه امروز باید مراکز استانی به رشد هنر انقلاب، هنرمند انقلاب و نیز رشد هسته‌های هنری انقلابی تبدیل شود، اظهار کرد: اگر به دنبال برنامه‌ریزی دقیق در حوزه فرهنگی استان‌ها هستیم، این بدان معنی است که قصد داریم این نوع برنامه‌ریزی را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز به اجرا بگذاریم و فقط محدود به مراکز استان‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه آثار فرهنگی و هنری برای اینکه بتواند جایگاه متعالی خود را حفظ کند، باید برخواسته از دل مردم بوده و به عبارت دیگر در این عرصه باید بومی‌سازی را در اولویت قرار دهیم، بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی حوزه هنری، اهتمام به مشکلات هنرمندان فعال در استان‌ها است، به همین خاطر تلاش می‌کنیم تا حد امکان به این مشکلات رسیدگی کنیم.

این مسئول با یادآوری اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، عنوان کرد: بی‌تردید یکی از این ظرفیت‌ها بحث شهدای غواص دریادل و شاخص زنجان است که در این راستا می‌توان نسبت به تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی اقدام کرد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با اهمیت دانستن موضوع تاریخ شفاهی و اهتمام به استفاده از این ظرفیت برای تولید آثار فاخر، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد شکل‌گیری دوران سختی برای عرصه فرهنگ و هنر هستیم که امیدواریم بتوانیم بعد از پشت سر گذاشتن این دوران، دوباره شاهد تولید آثار فاخر باشیم.

کد خبر 5259212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha