۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۳۶

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

سرانه نگه‌داری معتادان متجاهر در کرمانشاه پایین است

سرانه نگه‌داری معتادان متجاهر در کرمانشاه پایین است

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سرانه نگه داری معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ بهزیستی استان کرمانشاه پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز محمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و مرکز مثبت زندگی بهزیستی کرمانشاه اظهار کرد: ظرفیت مرکز ماده ۱۶ نگه داری معتادین متجاهر در کرمانشاه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر است که در ۲ سال گذشته با جذب اعتبار یک میلیارد تومان توانسته‌ایم ظرفیت مرکز را افزایش دهیم.

وی افزود: اکثر معتادین متجاهر در کرمانشاه هستند و باید برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی و جذب اعتبار برای مرمت سوله‌های نگه داری معتادان دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مرکز ماده ۱۶ در گذشته معتادان دارای شاکی خانوادگی نگه داری می‌شدند اما اکنون تمام ظرفیت این مرکز به معتادان متجاهر اختصاص دارد.

محمدی با اشاره به پایین بودن سرانه اختصاص یافته برای هر معتاد خاطر نشان کرد: سرانه اعتبار برای نگه داری معتادان متجاهر ۳۰ هزار تومان برای هر فرد بوده که جهت تأمین پوشاک، درمان و غذا کافی نیست و همچنین در استان کرمانشاه ۲۸ مرکز ماده ۱۵ فعال است.

وی بیان کرد: شهرداری کرمانشاه برای به نگه داری معتادان به کمک بهزیستی استان کرمانشاه آمده و باید شهرداری سایر شهرستان‌ها نیز برای کمک به میدان بیایند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تعداد معتادان در استان کرمانشاه بسیار زیاد بوده و با وجود تلاش‌های فراوان بهزیستی دستاورد آن برای مردم ملموس نیست و باید سایر دستگاه‌ها در جهت کمک به بهزیستی حرکت کنند.

کد خبر 5259216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha