۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

رئیس اداره محیط زیست مهاباد:

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد/ کمبود امکانات آتش‌نشانی

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد/ کمبود امکانات آتش‌نشانی

ارومیه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مهار آتش سوزی در ۷۰۰ هکتار از تالاب گروس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاروق سخنور در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: در این حادثه که صبح دیروز رخ داد، ۷۶۰ هکتار از پوشش گیاهی و علف‌زارهای تالاب در آتش سوخت.

وی ادامه داد: تالاب گروس در ۶۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و از شمال و شمال غرب به زمین‌های باتلاقی دریاچه ارومیه و از جنوب غرب به تالاب کانی برازان محدود می‌شود.

سخنور اضافه کرد: این آتش سوزی که روز گذشته در این تالاب روی داد پس از ۱۰ ساعت تلاش مستمر مهار شد، ولی سپس دوباره شروع و در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد با تلاش مأموران آتش نشانی، محیط بانان، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اهالی روستاهای اطراف به طور کامل مهار شد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: کمبود امکانات آتش‌نشانی، روند مهار آتش را با مشکل مواجه ساخته و بالگرد اعزامی به منطقه هم تنها توانایی جابجایی نیروهای امدادی به نقاط دیگر تالاب و دسترسی آنان به آتش را دارد.

سخنور خاطرنشان کرد: فعالان و دوستداران محیط زیست و جوامع محلی خواستار اعزام امکانات بیشتر و بالگرد با قابلیت حمل آب برای مهار سریع آتش هستند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، عنوان کرد: میزان خسارت به محیط زیست و جانداران این منطقه نیز توسط کارشناسان در حال برآورد است.

تالاب گروس در ۶۰ کیلومتری مهاباد واقع شده و از شمال و شمال غرب به زمین‌های باتلاقی دریاچه ارومیه و از جنوب غرب به تالاب کانی‌برازان محدود می‌شود.

کد خبر 5264375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      علفزارهای پارک جنگلی منتهی به محله میثم که مشاهده کردم سوخته اند بنده را به این فکر واداشت تا در این روزهایی که هوا به گونه خشک و بدون وزش باد گرم است بیش از پیش مراقب پارک جنگلی شیخ تپه باشیم.