۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰

گلایه نماینده مردم ماهشهر در مجلس:

انتقال آب خوزستان به استانی که یک کیلومتر با دریا فاصله دارد

انتقال آب خوزستان به استانی که یک کیلومتر با دریا فاصله دارد

اهواز- نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: آب رودخانه زهره که در حال خشک شدن است به استانی در حال انتقال است که یک کیلومتر با دریا فاصله دارد و می توان با آب شیرین کن مشکل را حل کرد.

حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از حدود ۳۲ هزار نفر از کارکنان منطقه ویژه فقط ۱۹ درصد آن بومی هستند، اظهار کرد: وقتی با وجود آلایندگی‌های بسیاری که مردم متحمل می‌شوند اما بیکاری باز هم داریم، آن وقت نارضایتی افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس تأکید کرد: یکی از خواسته‌های به حق نمایندگان خوزستان ابلاغ جذب ۷۰ درصدی از نیروهای بومی در شرکت‌ها و صنایع از جمله پتروشیمی‌هاست که هنوز محقق نشده است.

وی با طرح این سوال که «چرا باید مدیران پروازی باشد که روز یکشنبه وارد ماهشهر و چهارشنبه هم خارج شوند»، ادامه داد: بیشتر مدیران خوزستان به ویژه پتروشیمی‌های ماهشهر پروازی هستند و حتی یک مدیر اهل بندر امام و ماهشهر نداریم.

آقاجری بیان کرد: مردم جنوب خوزستان در فصل زمستان غرق فاضلاب می‌شوند و تابستان هم از کیفیت بد آب شرب رنج می‌برند؛ بودجه خوبی را باید به آب و فاضلاب شهرهای خوزستان اختصاص داد تا یک بار برای همیشه این مشکل استان حل شود.

بنا به گفته نماینده مردم ماهشهر در مجلس، بخشی از بودجه نفت باید برای توسعه و آبادانی به خوزستان اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: چرا برای رودخانه زهره که خشک شده و جوابگوی تأمین آب در مسیر خودش هم نیست، تونل احداث کردند تا آب را به استان مجاور انتقال دهند؛ آن هم استانی که فقط یک کیلومتر تا آب دریا فاصله دارد و چرا به جای هزینه‌های هنگفت انتقال آب به آنها شیرین کن نمی‌رسانند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: دولت از نبود منابع مالی گلایه دارد ولی در مقابل پروژه‌های انتقال آب با اعتبارات سنگین در حال اجراست‌.

کد خبر 5264775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      112 2
      بهبه. چشممان روشن شد. بلاخره نماینده ما هم دو کلمه از رود زهره حرف زد. جناب اغاجاری زهره در استانه خشک شدن نیست. بلکه سالهاست که خشک شده. اندک ابی هم که در زمستان در ان میبینی زمانی جاری میشه که بارشی در بالا دست صورت گرفته باشه. کشاورزان هندیجان از دوره اقای دانشیار رودشان خشکید و کشاورزی نابود شد
    • حمید لهراسبی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      47 76
      چرا امار غلط نیدین فقط برا اینکه یه رایی بین مردم جمع کنید میاید یه حرف قشنگو مردم پسندی بزنید. رود زهره اصلا چه ربطی به خوزستان داره رود زهره از استان فارس شهر نوراباد سرچشمشه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد گچساران میشه و بعد مسیرش میره بهبهان و بعدم میریزه تو خلیج فارس مسیر رودخونه از قدیم همین بو
      • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        36 5
        دوست گرامی زهره که به رود هندیجان هم شهرت داره پس از عبور از شهر هندیجان در نهایت به خلیج فارس میریزه. مگر اینکه از نظر شما هندیجان یا وجود خارجی نداره یا اینکه جز استان فارس میباشد
      • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        36 7
        آقا از هر جا که سرچشمه اش باشه بالاخره در نهایت وارد خوزستان میشه و از آنجا به خلیج فارس می ریزد و این آب حق اهالی نزدیک به رودخانه است نه استان های دیگر . لطفاً منطقی حرف بزنید
      • NL ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        18 5
        بعد از بهبهان میاد از هندیجان رد میشه و میریزه تو دریا ...نکنه فکر کردید بهبهان خودش شهر بندریه؟؟؟
      • گچساران IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        17 22
        وقتی نماینده بی سواد باشه اینجوری میشه احتمالا فکر کرده گچساران جز خوزستان هستش
      • Fat IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        42 2
        حالا از هر جا نشات بگیره این که مهم نیست مهم اینه که مسیر طبیعی خودشو بره و آبش انتقال پیدا نکنه به این میگن دستکاری در طبیعت و نابود کردن اکوسیستم اونجا
      • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        22 7
        میشه بگی وقتی میخاد وارد خلیج فارس بشه بايد از چه شهری عبور کنه تا وارد دریا بشه یعنی یه جواب دادی که انگار نقشه ایران یه بار هم ندیدی رود زهره مال هندیجان، استان خوزستان
      • دلدار IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        17 4
        بهیهان و هندیجان در استان خوزستان هستنذ
      • المالکی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        17 7
        رود زهره در انتها وارد خوزستان میشه و با گذشتن از هندیجان به خلیج می ریزه و این مسیر تاریخی و ابدی رودخانه زهره است
      • حرف حساب IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        10 18
        اینهایی که منفی دادن منظورشون چی بوده اگررود زهره از استان فارس باادغام رود خرسان که سرچشمه اش رود بشار یاسوج است سرچشمه نمیگیره پس از کجا سرچشمه میگیره اصلا تاحالا کسی اومده ببینه که داره از سرچشمه خشک میشه؟این نماینده ها از روزی که چینی های ازخدابیخبر باساخت سد بزرگ باعث تغییرات اقلیمی شدندخواب ب
      • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        15 4
        اونوقت بهبهان در استان خوزستان نیست؟؟؟
      • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        0 9
        خواستی یه حرفی بزنی بگی منم هستم
      • علی IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        6 3
        سرچشمه ای که تو میگی باز جز خوزستان بود که حکومتهای سابق انرا جز استان فارس قرار دادن واگر نمیدونی این رودخانه کجاس واقعا بی سوادی
      • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        7 38
        ب ناشناس ۱۵:۳۴ ماشا... شما خوزستانیا هرجا بنفعتون باشه سرشاخه براتون ملاکه هرجا بضررتون باشه مسیر مهمه؟ هم اب زاینده رود که در اصفهان جاری هست را مطالبه گر هستید هم رودهایی که از فارس سرچشمه گرفته و وارد خوزستان شده؟؟؟ واقعا که...
      • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        9 42
        این خوزستانیها هم کللل رودهایی که از خوزستان سرچشمه میگیره را میخاند هم اگررر جای دیگه سرچشمه گرفته باشه وآخرش وارد خوزستان باشه بازم مال خودشون میدونند!! یکم انصاف داشته باشید دست از سر زاینده رود بردارید
      • حسین IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
        0 0
        بزرگوار رود خانه از سه چشمه تشکیل میشه یکی استان فارس دومی کگلویه و براحمد سومی بهبهان
      • ابرام JP ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
        2 0
        سلام سرچشمه را درست گفتی ولی ادامه رودخانه زهره کجا میره ،،وارد استان خوزستان شهرستان بهبهان میشه وبه سمت هندیجان میره وپس از گذشت از هندیجان از منطقه سجافی که حدودا پنجاه کیلومتر پایین تر از هندیجان میباشد وارد دریا میشود
    • مجید محاوی US ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      28 6
      18 نماینده خوزستان و چهار محال بختیاری مجلس را ترک کنید و برگردید به استانهای خودتان و استعفای خود را دسته جمعی بدهید ببینید چگونه میآیند به دست پای خودتان میفتند
    • ا. د IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      6 35
      اینکه همه افرادی که می‌خواهند استخدام شوند هم از یک استان باشند مورد قبول نیست باید 50 50 باشد
      • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        13 8
        به چه حقی قبول اول بیاید ۱۰ سال تو هوای اینجا زندگی کنید بعد بشه ۵۰ ۵۰ پر رو
      • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        21 3
        خوزستان ۵۰-۵۰ باشه ولی بقیه جاها ۱۰۰ به صفر به نفعشون؟!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      24 1
      چراازپروژه بارورکردن مصنوعی ابرها مثل امارات استفاده نمیشه چراآب شیرین کن استفاده نمیشه چراپروژه فاضلاب که آب شرب یک بار مصرف شده تصفیه نمیشه که دوباره همین آب در کشاورزی و صنعت استفاده بشه یعنی اگر500میلیون مکعب آب شرب داشته باشی ازاین آب مصرف شرب وقتی تصفیه شود هم آب شرب داریدوهم آب برای کشاورزی
      • RO ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        7 1
        چون خرج داره و اختلاسها و دزدیها جایی برای خرج کردن نمیگذارد
      • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        6 4
        رود ما رو یکیش رو بردید اصفهان یکی دیگه رو هم میخواید ببرید؟ شما دارید از منابع ما استفاده می‌کنید بعد میگید مال خودشون میدونن؟
    • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      36 7
      رانت که میگن همینه . تو انتقال اب. اخه این مسئولین کی کار درست انجام دادن که این کار بعدی شون باشه. فقط تو فکر چاپیدن و پول هنگفت از دولت گرفتن و رانت هستن.
    • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      44 4
      ما باید توجه را بیشتر به داخل کشور معطوف کنیم چون ممکن است از داخل تهی شویم وانموقع است که هم داخل وهم بیرون یکجا از دست میرود
    • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      22 0
      دولت همیشه گله منده چون دوست دارد با اجراهای کمر شکن فقط پول بجیب بزنه دلش برای کسی جز جیب خودش نمی سوزد
    • ایرانی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      29 2
      آقای نماینده تا الان خواب بودید خدارو شکر بیدار شدید حالا آزاده باشید و پیگیر مطالبات به حق هم وطنانمان
    • عرشیا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      21 8
      درود بر نمایندگان استان خوزستان ننگ بر نمایندگان استان مازندران باعث از بین بردن خاک مرغوب کشاورزی و باغداری شدن با ساخت و ساز بی‌جهت فقط برای تفریح ی درصد قشر مرفه ایران مازندران و گیلان و به گند کشیدن
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      32 2
      تازه یاد مردم ماهشهر افتادید اینا مظلومترین مردم ایرانند من ماهشهری نیستم ولی وقتی رفتم شرکتهای پتروشیمی زیادی رو که شمرده هم نمیشن دیدم واز طرفی فقر بیش غز حد مردم ماهشهر ورفاه بیش از اندازه وحقوقای هنگفت کارکنان پتروشیمیها که اکثرا غیر بومی هستن واقعا دلم سوخت هر مدیری از همشهریها وهم استانیهای
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      29 1
      خدایا اینهمه بی کفایت و بی عرضه و حراف از کجا توی ایران جمع شده چند صد هزار نفر حقوق میلیونی در وزارت نیرو می گیرند نه برق داریم نه آب چند ص هزار نفر در وزارت کشاورز حقوق می گیرند فقط هر روز شاهد ایجاد هرج و مرج در محصولات لبنی و گوشت و مرغ و حبوبات و نان و ... هستیم
    • دانشور IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      8 12
      سلام اقای محترم کسی که حرف حق بزنه راضی نیستید حرف اشتباه بزنه راضی نمیشیدپس چکارمیکنه اقای نمایدن خدایش داره دنبال میکنه حق وحقوق مردمش بهتراز بقیه درود برشرفت حاج حبیب اقاجاری مرد مومن وازکسی ترس نداره فقط از خدا من شادگانی هستم ولی دوستش دارم نه چیزی ازش خئاستم وانتظاری دارم
    • مسعود IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      19 2
      وقتی نماینده این مردم بینوا جنابعالی باشید اینطور میشود حالا میگویی همه مدیران و کارکنان غیر بومی هستند!!!! چرا. شش ماه جلوتر صدایت در نیامد . سوال من این هست چند نفر از این پرسنل با سفارش جنابعالی سر کار و مدیر هستند ؟ احتمالا سهم خودت را گرفته ای و این همه سال سکوت کردی؟؟؟ این درد همه جا هست
      • DE ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        28 4
        این نامردها چی از خوزستان میخوان آقا نفت ببرید گاز ببرید خاکشو ببرید عراقیه میاد بهترین میوه جات سیفیجات کوشت مرغ مردم خوزستان میبره هیچکی جولوشون نمیگیره یه کیلومیوه ۵۰تومن هندونه اشعالیش ۱۰تومن
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      10 3
      درد مردم همینه ، نماینده‌ای مثل تو و مسئولینی بدتر از تو
    • حمید IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      4 3
      قانع کننده نیست باید متخصص سرکار باشه و ربطی به بومی و اینها نداره شما کلا خوزستانو بدید به ژاپنیا هلند تحویل بگیرین
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      7 1
      نماینده های غیر ملت همیشه وقتی حرف میزنن که کار از کار گذشته
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      25 3
      بلاخره صبر مردم خوزستان هم تموم شد تا کی باید فقط ازشون دزدی کنن
      • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        2 0
        مردم همه بدبخت شدیم کارمندا و کسای ک خودشون میبرن سرکار حقوق عالیه دارن مشاهده شده حقوق ۲تومنی باکرونا شده ۸میلیون امیدواریم رئیسی امسال حقوق و توروم رو دست نزنه دم عید چ مسخره بازی تا ۳۰۰ ۴۰۰میبرن رو حقوق کارگر جنس کارخونه هارو ۸۰٪قلاب میکنن ب مردم بدبخت مگه چند سال جوونیم و عمرمونه آقای دراس کار؟؟
    • ب IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      12 0
      امیدوارم از توی این حرفا یه عملی بیرون بیاد،همگی صحبت ها صحیح بود مخصوصلا بخش مدیران،کارگران و حق درامد نفت برای خوزستان
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      13 0
      تمام رود خانه ها باید به شکل طبیعی به مسیر طبیعی خود از سرچشمه تا مصب باید ادامه داشته باشه رودخانه ها شاهرگ های زمین هستند نباید توی طبیعت دست برد مخصوصا ما ایرانیها که ماشالا خیلی فهمیده ایم و همچون سد هایی مانند سد گتوند میسازیم
    • ع. مردانه IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      8 18
      با عرض سلام. به اقای آقاجری بفرمائید که رودخانه زهره از کهگیلویه سرچشمه گرفته وارد استان بوشهر شده و سرانجام به استان خوزستان میرسد. سایر رودخانه هایی که در خوزستان جاریست هم نه سرچشمه شان از خوزستان است و نه قباله شان. بروید و گمی جغرافیای ایران را مطالعه کنید، نماینده ی خوزستان.
    • بامری IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 8
      اعتراض به حق،،،حق همه مردم است اما نزاریم خراب کاران و مزدوران وارد صحنه شوند مسعولان با جدیت کامل موضوع رو برسی و حل و فصل کنن،،خوزستان شرف و غیرت ایران است،،
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 25
      این حرفا یعنی چی که اکثر کارگرا غیر بومین؟ آقای نماینده مگه مملکت فدرالیه؟ خوب تو قم هم خیلی از قمیهای اصیل بیکارن ولی تو شهرک‌های صنعتی از همون خوزستان اومدن دارن کار میکنن! تو جنگ هم همه مردم از جمله از اصفهان قم تهران برای دفاع به خوزستان اومدن.
      • ایرانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        20 0
        خوزستان نیازی به کمک قم در زمان جنگ نداشت وهیچ وقت نیازمندش نمیشه خوزستان هرچه داره ازخودش داره.مردم ولایمتدار خوزستان قابل ستایش ن
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 27
      آقای نماینده برو آمار بنیاد شهید رو نگاه کن بیشترین شهید به نسبت جمعیت مربوط به قمه؟ مگه نفت ارث پدر شماست؟ مگه مملکت فدرالیه؟
      • سایه IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        12 1
        این نشد که از نفتی که تو خوزستان هست سهم ما بشه آلودگی. بیماری هوای نا سالم .گردوخاک. بیماری های تنفسی.فقر و بدبختی .نبود آب شرب سالم و....وبعد سهم شما استان های دیگه از نفت بشه رفاه.ثروت. خوشگذرانی. وبیایید با کمال پر رویی تو استان من کارکنند و دو قورت و نیمه تون هم باقیه....
      • م ح IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        0 0
        اب ارث پدر شماست مسیرش را جابه جا کردن
    • حیدری IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 2
      کجایی پسر.ماکه برات مفقودی زدیم.کی پیداشدی ومابی خبریم..
    • عباله IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 3
      كي بتو امار داده مثل ناتانياهو كه دار قوز اباد را ادرس داده بودند از سرچشمه رود زهره را در كتاب جغرافي ببين وبرو جلو بعد اظهار نظر كن با اينكه اونا هم مثل خودت هر واز بر تشخيص نميدند 14
      • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        53 0
        ایشون نگفتن سرچشمه رود زهره کجاست که ایراد بیخودی میگیرید گفتن « وقتی اب مسیر خودشو نمیتونه تامین کنه چرا انتقال داده بشه» که حرف درستیه تو مسیرش به دریا از خوزستان میگذره بهتره قبل از ایراد گرفتن یبار متن رو درست بخونید
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      9 2
      فرصت مناسبی برای احداث پروژه آب شیرین کن هست با پیگیری مردم و استاندار و نمایندگان قابل اجرا خواهد شد وبهرمند خواهند شد حق مردم این استان میباشد بسیار موافقم برای تولید آب با کیفیت برای مردم
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      3 1
      همه میدونن درودیوار میدونن حتی لال وکرا میدونن کار شدنیست فقط عده ای نمیخوان کار کنن اگر هم کارمیکنن زیرآبی میرن یا اختلاس میکنن یا انحصار طلب میشن ووو وهزار درد ومرض دیگه که مسولین به اون مبتلا شدن البته بغیر عده ای محدود محدود محدود خدا براتون نسازه بخدا مساجد رو انحصاری کردن
    • موسوی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      13 3
      یکی از مشکلات خوزستان نبود امنیت است هم دزدی از منازل می‌شود هم دزدی ماشین وموبایل هم از عابر بانکها و از اشخاص انگار بین سرخپوستها زندگی می کنیم نیروی انتظامی و کلانتری ها بی خیال مشغول تفریح هستند .ای داد بر اسیری.
    • امیری IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      12 4
      خدایا قسم به مظلومیت مردم خوزستان و خون شهیدانشان ریشه این اصلاح طلبان دروغین که با فریب روی کار آمدند و فقط دنبال جیب خود و همفکران خود بودند ومملکت را به خرابی کشاندند از این کشور بکن آمین یا رب العالمین
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      8 1
      حیف این استان که مسولینی بی لیاقت وبی سواد دارد..ونگاهشون به دهن بالا سریاشون است
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      4 1
      این را باید خطاب به مسئولینی که احساس مسئولیت در قابل ملت ندارند باید گفت ازمسیولین امارات متحده کمتر هستن که بفکر آسایش ملت هستن
    • محسن IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      4 1
      دولتمردان نفوذی بی‌کفایتی با این روش ترکیب جمعیتی استان بهم زده اند اگر می‌خواهند خوزستان عربستان بشه دیگر چرا مردم را زجر کش میکنند مثل بحرین میخواهد بشه ،،،در خوزستان اقوام بومی غیر از اعراب هست بختیاری،دزفولی،شوشتری،بندری ها
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      4 1
      آقای حمید شاید بهبهان هم جزو خوزستان نیست؟
      • DE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
        7 1
        نه نیست دزفول بهبهان بوجشون سوایه خوزستان میاد فرمانداری دارن استانداری دارن برید این دوشهر ببینید تبعیض داد میزنه اهواز کارون سوسنگر هویزه آبادان خرمشهر شوش بدبخترین استانهایه ایران هستند اهواز بیان ورودیاشو ببینید داخل شهر ببینید من بهترین جایه اهواز نشستم بیاد فاضلاب ببینیدداره میاد تو خونه
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      7 0
      این همش بخاطر سود شرکتهای مرتبط با وزارت نیرو است وگرنه توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد و اما خوزستان محل تاخت و تاز مدیران بی تدبیر و فاسد است خدا به داد مردم خوزستان برسد.
      • ایرج IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        1 0
        سلام. متاسفانه ،گوشت رو جلوی بز وعلف رو جلوی شیر میندازن با این انتخاب مسئولین ...
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      3 0
      بابا ایول ، نمایندگان هم بیدار شده و منتقد شدند .
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 2
      پس گاومون زایید. به
    • دریکوند IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      7 13
      جالبه تمام آبهای خوزستان از لرستان بختیاری و یاسوج سرچشمه میگیره بعد به اعتماد بنفس تمام میگن آب خودمون
      • امیر IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
        6 5
        آب رودخانه ها متعلق به اهالی مناطقی هست که در مسیر رودخانه هستند . از سرچشمه گرفته تا طول مسیر تا انتهای مسیر . نکنه می خواهید آب رو از سرچشمه ببندید ؟ با یزید نسبتی چیزی ندارید احیانا ؟
    • ariana IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 0
      همش دروغ دروغ دروغ😑
    • داریوش IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 11
      مردم باید صبور باشند تا چندروز دیگر که حضرت آیت الله رئیسی دولت را تحویل بگیرند مطمن باشید تصمیمات خوبی و منطقی خواهد گرفت انشالله مدیران و مسئولین و مردم هم یاریش کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود
      • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
        0 0
        ما ساکن مشهدیم تو مشهد ایشون عالی کارکرد برای همین بیشترین طرفدار رو ایشون تو مشهد داشت. کسی اول ایشون نمیشناخت اما خداییش اینجاعالی کارکرد .مشت همیشه نمونه خرواره
    • مسعود UA ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      4 0
      مردمومن توکه این چیزارومیدونی چراتاجالاسکوت کرده بودی اگه خونواده خودت هم توخوزستان این وضعیت رو داشتن تاحالاسکوت میکردی؟ بابابه دادمردم خوزستان برسید.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      3 0
      سلام. واقعا بجای عذاب دادن مردم که اینقدر درگیر بدبختی که مسیولین بی فکر براشون درست کردن، فکر اونها باشین ،نه اینکه درد برای اونها ایجاد کنید
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      7 4
      مسئولان یک چیز روخوب بلندن اونم بخور بخور و بچاپ بچاپ
    • محمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 1
      خوب کدام بیشعوری این طرح اجرا کردن. باید محکمه کنند کل پول ازش پس بگیرن . خداوند لعنت کنه کسانی که بدون فکر .پروژه اجراه میکنند که کلی سرمایه مردم حدر میدن
    • حمید IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 1
      کو گوش شنوا آب درهاونگ کوبیدن است
    • دنی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 3
      اقای لهراسبی انگار جغرافیت ضعیفه.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 6
      کارباید دست متخصص باشه بومی وغیربومی نداره . تازه همه ایرانی هستیم ومعادن ارث پدریه بعضیا نیست ک جوششومی زنن اونی ک جوش می زنه بخاطره جیبشه نه منافع کشور
    • علی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 6
      واقعا درست میگه
    • بهمن IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 0
      عنقریب جنگ آب بین استان‌های کشور در خواهد گرفت و این دسته گل حکومت به ملت بی پناه
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 0
      هر کسی یه نظری میده یکی نیست بگه آقا ما ارزونی میخوایین ما پول برق واب وگاز نجومی نداریم که به حلق دولت بریزیم ما انقلاب کردیم که در آسایش و آرامش باشیم نه اینکه وضعیت کشور رو یه عده زبون نفهم به اینجا کشاندند
    • سنا IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 0
      متأسفم برا دولت مردان کشورم ما که زندگی ها مون باختیم به تبعیض میان شما و ما
    • ناشناس IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 1
      مرگ بر مافیای آب
    • سد زده IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      3 2
      اکثر رودهای خوزستان از استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه میگیره مثل رودخانه زهره و رود مارون که همون کارونه ...از وقتی که به لطف موحد نماینده بی عرضه کهگیلویه و رفسنجانی دهدشت به کویر تبدیل شد حق مردم پشت سد که بیشترین سدها در کهگیلویه ساخته شد و خودشون هیچ بهره ای از اب این سدها نبردن عاقبت این شد
    • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 1
      این استفاده از غیر بومی ها کل استانهای جنوبی بااین مشکل روبرو هستند مدیران غیر بومی و پروازی میارن از تهران با حقوق بالا در صورتی نیروهای بومی استان هرمزگان با مدارک بالا بیکار هستند این مشکل ما هرمزگانیها هم هست برادران خوزستانی به امید اینکه آقای ریسی کاری بکنند حداقل 70,درصد بومی 30.درصد غیر بومی
    • داریوش IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      بودجه فقط برای خوزستان ندارند استانی که بودجه کل کشور را تامین می کند هزینه همین نیروهای سرکوبگر که از کل کشور آوردند مشکل آب خوزستان را حل میکرد
    • محمد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      آقای آقاجری چرا ندارد! چون هیچ کجا کار را به کاردان نداده اند خیلی ساده
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 1
      انتقال به کویت و عربستان و قطر ....
    • داودی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      چرا بصورت آزمایشی هم شده که بوجه آنچنان هم نمی خواهد و نمی خواست تا حال انجام نداده اید بزرگوار ها واقعا در اکثر موارد مشابه این را اگر پاسخ دهند یا از ایشان پرسیده شود واقعا تا امروز کوچک ترین قدمی برداشتید چرا حالا
    • آرمان IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      آهای کسانی که میگین رودخانه ای که بایدطبیعی رهابشه میگین سرچشمه اش مال جای دیگس.باشدبرای خودتان اماآیالوله های نفت وگازسرچشمه اش خوزستان نیست.مانگفتیم آب رامنحرف کنن به سمت خوزستان میگیم بذارین کارخداادامه داشته باشه.ماآب نمیخواهیم مگه امارات وکویت وعربستان آب دارن.کمااینکه هنوزرودخانه هایی مثل علاو
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      3 1
      رسرچشمه های نفت وگازپس مال ماست یعنی نبایدبذاریم به شمابدن..الکی حرف مفت نزنید..ازکی تاحالاآب سربالامیرود.چراماخوزستانیهابااینهمه آب شیرین بایدپول دوآب بدیم..آب لوله جداوروزی ده هزارتمن هم آب شیرین یعنی ماهی ۴۰۰تمن فقط پول آب بدیم.یک آدم بدبخت که هیچ درآمدی نداره چطوربایدماهی حداقل۶۰۰هزارتمن پول آب
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 0
      پس چراآب لوله کشی شیرین به خودمان نمیدن.الاوه برآب لوله قبضی صدتمن ماهی حداقل ۳۰۰تمن آب شیرین میدیم.یعنی یک قبض ۶۰روزه که باید۵۰تمن باشه ماقبضی ۷۰۰هزارتمن پرداخت میکنیم.بااینهمه منابع توی خوزستان واقعانامردیه که اضهارنظربیجامیکنید.برق وگازبماند.خودتان قضاوت کنیدروزی کم کم سه بشکه ۲۰لیتری میشه ده هزا
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      کار از این حرفها گذشته بگه صبر مردم سر اومده اینه حرفها فقط نمک به زخم مردمه کاری بکنید
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 1
      عجیب نیست همه بحرانها یکهو در روزهای واپسین اقای روحانی تو این چند ماه اخیر سبز شدن هرروز هم یک بحران جدید مثل همین بحث امضای ۳۶ نفر برای اینترنت توسط مجلس اونم دربحبوبه ابن بحرانها که بیشت برن رو اعصاب مردم یعنی واقعا هیچ عمدی توش نبوده برای به چاه انداختن دولت جدید و باور کنیم همش اتفاقی بوده.
    • محرم علوی خواه IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 1
      این اتفاقات اخیر خوزستان که واقعا ناگوار بود خدا کند دولت جدید انقلابی انقلابی انجام دهدکه فقروتبعیض ریشه کن بشه.. مردم خوزستان باتمام استانهای دیگر یه فرقی داره چون تا چند نفر شروع به اعتراض حتی به حق میکنن در جا همون روز اول کشته میده واین مشخصه که چه کسانی منتظر این روز هستن ودر جا سواستفاده میکن
    • محرم علوی خواه IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 0
      امیدوارم مسعولین متوجه خوزستان شده باشن ونگذارن اون سواستفاده کنند ها استفاده ببرن مخصوصا شهرهای عرب زبان عزیز. الان این مدت هم از نیروهای نظامی هم از مردم عزیز عرب زبان بی گناه کشته شدن که هردو کار مزدوران خارج از گود هستن که باید مواظب باشیم مخصوصا ما ماهشهری ها تا از پشت گلوله نخوریم
    • US ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 1
      کسی نیست این لوله ها رو منهدم کنه خدا لعنتتون کنه دیگ چی میخاین از کارون خشک کردید
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      ازنمایندگان ومردم خوزستان انتظار داریم همه حرف بزن واقعا جوونای ماکارندارن زندگی نمیتونن بکنن همه نیرو ازشهرستانهای بالا چرا واقعا باید این طور باشه واقعا یه سال بیان تو گرما کارکنن تا قدرمردم بدبخت روبدونن
    • روزنامه نگار IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      چون کاملا واضح است که دولت و شاید حکومت قراردادهایی که با کشورهای مسلمان چین و روسیه برای استخراج نفت و گاز خوزستان بسته است لازمش خشک کردن هورالعظیم و کلا خشک کردن ابهای خوزستان است و نماینده های نون به نرخ روز خور هم در ظاهر حرفهایی می‌زنند ولی در اصل خودشان هم میدونید حرفشان دو قرون ارزش نداره
    • ابراهیم بزم IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 0
      جناب آقای آقاجری، شما و بیه نمایندگان استان خوزستان موظف هستید و باید باید باید از حقوق استان زرخیز خوزستان دفاع کنید. وقتی نمایندگان سایر استانهای طماع بودجه جذب میکنند شما کجا تشریف دلرید و چکار میکنید؟ فراموش نکنید که علاوه بر خدا که ناظر بر اعمال همه ماست، مردم بر شما ناظر هستند.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      3 1
      سلام به بعضی مردم ایران الیته به بعضیاکه بی انصاف هستندسرچشمه هررودی ازهرکجاباشد،باشدبایدراه خودرابرودواین خواست خداونداگه می خواست میذاشت توبک استان کویری سرازیرشوداین خواست خداوندوهیچ کس حق نداردراه طبیعی رودرامنحرف کندبه سمت دیگه مگربرای آب شرب،نه اینکه جلگه خوزستان راخشک کندکه چندتااستان سیراب ک
    • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 0
      نون پیمانکاری انتقال آب توشه داداش
    • فعال محیط زیست IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      درود ابتدا عرض کنم خدمتتون ... آب شیرین خوزستان از دو استان لرستان و چهارمحال سرچشمه می گیره و خوزستان منبع هیچ سرچشمه ایی نیست
      • عشق IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
        0 0
        بیسواد اسم خودتم گذاشتی فعال محیط زیست.یه چیزی داریم بنام حق ابه که وقتی رودخونه ای بطور طبیعی مسیر طبیعی خودش رو طی میکنه استانها و شهرهای در مسیر مجازن به اندازه حق آبه مشخص شده آب جهت مصارف آشامیدن و کشاورزی مصرف کنن و البته بسته به میزان بارش متغیر هست حالا اینکه از کجا سرچشمه میگیره ملاک نیست .
    • ایرانی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      نماینده محترم بفرمایند چرا نامه مخالفت باطرح انتقال آب کارون به سایراستان ها امضا نکردن؟اینم خودش ی نوع حمایت از افراد غیر بومی
    • فتاحی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 0
      این بی عدالتیها تا کی باید ادامه داشته باشه شما استانها حق نفت میخواین حق گاز میخواین ما مردم چهارمحال هم حق آب میخوایم ، اگه ندید یه روزی بالاخره میگیریم. هممون باید به حقمون برسیم.
    • پروین نادر طهرانی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      کویرها حکومت و تبلیغات را بدست گرفتند و آبهای استانهای آبخیز مثل اصفهان را به کویرهای خودشان بردند و فریاد زدند خشکسالی اگر آبهای مادر را مثل زاینده‌رود که باتونل ولوله به یزد کرمان قم سمنان بردند هم اصفهان هم چهارمحال بارندگی نمیشه باید آب خلیج فارس را شیرین میکردند وار قم که آلن ونیز شده با آبهای
    • کیامرث دوستی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 1
      به خوزستان دارن ظلم میکنن نفت وگاز وبنزین و برق و آب و پتروشیمی و کشاورزی و داره ولی اکثر جووناش بیکارن ورو آوردن به اعتیاد آب داره ولی خودش بی آبه خوزستان باید بهترین استان ایران می‌بود ولی فقیر ترینه توی زمستون تمام نقاط شهر اهواز زیر آب فاظلابه این حقانیت خوزستان بعد میگید خوزستان همه چی رو
    • AE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      ماهرچی..میکشیم..ازاین.نماینده.های..نون.به.نرخ..روزخوره
    • ایرانی RO ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      نظر همه عزیزان درست ولی همه این مشکلات رو مسعولین عزیز ب بار اوردن شما از مسعولین میخواین درستش کنن .اگه قرار بود درست کنن که خرابش نمیکردن .کجای کاری هم وطن
    • مجتبی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      بنده راننده تریلی هستم وهمیشه بندر امام میرم وهرجا که پرسنلش خوزستانی هستن افتضاح میشه وخود خوزستانی هاهم اینو اعتراف میکنن
    • تلميحا FR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      بالاخره آقاي آغاجري از خواب زمستاني بيدار شدند ماشاءالله تبارك الله
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      تعمد درایجاداین بحرانها ازجمله اب وبرق توسط دولت اقای روحانی خیلی هم دور از انتظار نیست خصوصا بعداز جریانات بنزین توسط دولت روحانی سریعابعداز مشکل قضایی برادرشون ساده انگاری هست فکر کنید دولت اقای روحانی بدون ایجاد هیچ مشکلی درکمال ارامش میمومدن ودولتو تحویل اقای رییسی میدادن بازم خدا بهتر میدونه.
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام بخدا ناز شصتت حرفای خوبی بود راستی ما الان یه مدیر مال پتروشیمی مال خود بندرامام یاخوزستان نیست همش ازشهرهای بالا میاد بابا بخدا قسم من خدمات سازمان برق بودم جامن که خدمات بودم از شهر شهرکرد اوردن جام اخه میخام بدونم موادفروش بشم معتادبشم چکار کنم ۳۵سالمه ن زن دارم ن جا درستی ن مال وثروتی
      • الهام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
        0 0
        مگه نمیگید رود خانه از هر کجا رد بشه ان منطقه حق ابه داره وحق شما را همسایه خورده پس چرا با زایندهرود اینکارا میکنید مردم وکشاورزان اصفهان چکار کنند که اب نیست
    • الهام IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      دمتون گرم گل گفتی تو کشور ما هر کی هر کیه هیچ کمیته یا ارگانی در زمینه رفع مشکل بی ابی شهرها نیست تا با شورا و اینده نگری یکار را انجام بدهند و هزینها را کمتر کنند و این پول در جاهای دیگر مصرف بشه هم نیروی انسانی اذیت نشه نمیدونم چرا لقمه را دور دهانشون میچرخونند.
    • الهام IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      0 0
      ماهی ومیگو را چی میگی ما سال تا سال گیرمون نمیاد و انها با پول خودشون ببین چجوری میاند خرید می کنند.
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 0
      واقعا ما مردم ماهشهر مظلومیم آخه خدا رو خوش میاد حتی ۱۰ درصد از نفرات پتروشیمی هم بومی نیستن آخه این انصافه فردا جواب خدا رو چی میدین