۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

سازمان‌ ملل:

۴۰ غیرنظامی طی شبانه‌روز گذشته در هلمند افغانستان کشته شده‌اند

۴۰ غیرنظامی طی شبانه‌روز گذشته در هلمند افغانستان کشته شده‌اند

مقارن باتشدید درگیری ها در افغانستان میان نیروهای دولتی و طالبان، سازمان‌ ملل از کشته شدن ۴۰ غیرنظامی طی شبانه‌روز گذشته در ولایت هلمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، درگیری های شدید بین ارتش افغانستان و گروه طالبان در اطراف مرکز ولایت هلمند (لشگرگاه) ادامه دارد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد که در جریان درگیری ها در ولایت هلمند در جنوب افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۰ غیرنظامی کشته شده اند.

به گزارش شبکه شبکه تلویزیونی یورونیوز، نظامیان افغانستان در حال مقابله با نیروهای طالبان در لشکرگاه واقع در جنوب افغانستان هستند تا از سقوط نخستین مرکز ولایت به دست طالبان جلوگیری کنند.

علاوه بر لشکرگاه در ولایت هلمند، قندهار و هرات به‌عنوان دومین و سومین شهر بزرگ افغانستان در چند روز گذشته از سوی طالبان به طور مستقیم تهدید شده است و در حومه این شهرها نبرد با نیروهای افغانستان ادامه دارد.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه ای که تحلیل گران در خصوص سوء استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

کد خبر 5272085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha