۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

طرح جهش تولید و تأمین مسکن اصلاح شد

طرح جهش تولید و تأمین مسکن اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح جهش تولید و تأمین مسکن را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، طرح جهش تولید و تأمین مسکن جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

بر این اساس نمایندگان مجلس تصویب کردند بانک‌ها و موسسات اعتباری در صورت پرداخت تسهیلات موضوع این ماده مجاز به انتشار اوراق رهنی موضوع ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در چارچوب مقررات بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تحقق کلیه معاملات، املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه های مشاوران املاک در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور توسط بنگاه ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه های در سامانه معاملات املاک کشور موضوع تبصره ۳ ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم توسط متعاملین و اخذ شناسه(کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

کد خبر 5276471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عباس IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      بانک ها به جای ساخت اتوبان و بزرگ راهی که از آن عوراض دریافت می کند چرا خودش اقدام به ساخت مسکن نمی کند . بانک ها چون به منابع دسترسی دارند می توانند منابع را در اختیار کسانی قرار دهند که واقعا از این منابع برای ساخت و ساز استفاده می کنند همچنین خود بانک می تواند تسهیلات خرید مسکن را به مردم بدهد