۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان مطرح کرد؛

تقویت ارتباط بین نسلی و انتقال مفاهیم و ارزش ها با قصه

تقویت ارتباط بین نسلی و انتقال مفاهیم و ارزش ها با قصه

رشت- مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان گفت: قصه، پل ارتباطی نسل‌ها و انتقال مفاهیم و ارزش ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار ضیایی پیش از ظهر سه شنبه در آئین پایانی مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به کارکردهای تربیتی قصه‌گویی، اظهار کرد: قصه گویی ارتباط بین نسلی را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت و مانایی تجربه‌های زندگی انسان‌ها و انتقال مفاهیم و ارزش‌ها، از دستاوردهای مهم قصه گویی است، گفت: فرهنگ غنی گیلان بستری مناسب برای گسترش فرهنگ قصه‌گویی و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان به نقش و جایگاه کانون در ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد تغییرات سازنده و هم گامی با خواسته‌های نسل امروز اشاره و اضافه کرد: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از جمله برنامه‌های کانون است.

وی همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی را از موفقیت‌های کانون در جشنواره بیست و سوم عنوان کرد و افزود: استفاده گسترده از ظرفیت‌های فضای مجازی و هم‌دلی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در دستور کار بوده است.

ضیایی با اشاره به افزایش شرکت‌کنندگان در این پویش فرهنگی در مقایسه با سال‌های گذشته، تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از تمامی فرصت‌ها، به ویژه ابزار قصه‌گویی فرصت انتقال ارزش‌ها و آموزه‌های انسان‌ساز واقعه کربلا به مخاطبان فراهم شود.

گفتنی است، آئین پایانی مرحله استانی بیست‌و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان روز سه‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ بر بستر فضای مجازی برگزار شد.

کد خبر 5278094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha