۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران:

شمار مشاغل در کشور کمتر از هزار رشته است/ وضعیت خوب آموزش عالی

 شمار مشاغل در کشور کمتر از هزار رشته است/ وضعیت خوب آموزش عالی

ساری- رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران با بیان اینکه در دنیا بیش از سه هزار شغل وجود دارد، گفت: رشته های شغلی در کشور ما زیر هزار مورد است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران از نظر آموزش عالی دارای وضعیت مناسبی است، افزود: در جهان بیش از سه هزار شغل تعریف شده ولی در کشور هنوز به هزار رشته نرسیده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های علمی و کاربردی در کشور منجر به ایجاد شغل می‌شود، افزود: در مازندران ۱۲۰ هزار دانشجو داریم و جای رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها خالی است.

وی گفت: خوشبختانه در استان مازندران با توجه به امکانات، نسبت به ایجاد رشته‌های مهارتی اقدام شده است و شرایط استان مازندران به گونه‌ای است که ۱۰.۵ ماه برای تحصیل وضعیت مساعد دارد.

شیخ الاسلامی از تحصیل و جذب هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف نظیر عراق در دانشگاه‌های استان خبر داد.

علی اکبر صفریان مدیر صنعت چوب وکاغذ در مازندران با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه در استان خواستار تلاش برای رفع موانع شد و گفت: بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برای ایجاد این صنعت سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه کاغذ کالای استراتژیک در کشور است، افزود: در حال حاضر یک خط کارخانه غیرفعال مانده و کاغذ را از دیگر کشورها وارد می‌کنیم.

کد خبر 5278109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha