۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۶

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم

آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم

بندرعباس - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمادگی آموزش نیروهای ماهر و متخصص برای صنایع بزرگ را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مدرک گرایی عامل مهمی در افزایش نرخ بیکاری است اظهار داشت: باید برای خروج از مدرک گرایی و به نوعی ارزش گذاری در مهارت و تجارب افراد برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: ما در حال حاضر افراد زیادی در کشور داریم که بدون مدرک تحصیلی در حال فعالیت‌های مهمی هستند که با استفاده از مهارت و تجارب خود نقش خود را در جامعه ایفا می‌کنند، ما در دانشگاه‌ها معادل سازی داریم که افراد متخصص در رشته‌های مختلف می‌توانند با توجه به شاخص‌های گفته شده مدرک نیز دریافت کنند.

اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ارزش گذاری بر حرفه و مهارت افراد است گفت: متاسفانه در سالیان گذشته در کشور نگاه خوبی به هنرستان‌ها نشد و با نگاه تحقیر آمیز به مهارت موجب فاصله گرفتن و گسست کار از مهارت شد.

وی تصریح کرد: نظام آموزشی نتوانسته به نحو درست استعدادها را شکوفا کند و همین نگاه موجب شد بسیاری از استعدادها از بین بروند.

معاون وزیر تعاون گفت: باید یک بازنگری در جامعه به وجود بیاید و مهارت را اصل بدانیم و از مدرک گرایی فاصله بگیریم و افراد را به سمت استعدادهای خود سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای مهارت دارای حریت در کار و فعالیت هستند اظهار داشت: مجمع جهانی اقتصاد به این نتیجه رسید که اگر بناست از تکنولوژی کشور موثر واقع شویم باید انقلاب در مهارت به وجود آید، ما در ایام کرونا شاهد ریزش بسیاری از شغل‌ها بودیم که بسیار سنگین بود.

وی گفت: ما مطابق قانون با صنابع بزرگ وارد ارتباط شده ایم و می‌توانیم از محل ۹ درصد ارزش افزوده اصناف و خدمات و سمت‌های تولیدی و صنعتی تا سقف ۱۰ درصد در زمینه آموزش و تربیت انسانی صرف کنیم این فرصت ارزشمندی برای ترتیب نیروی ماهر است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال مهارت آموزی هستند تا پس از دانشگاه مستقیم وارد بازار کار شوند، از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان درخواست کرد برای تغییر نگاه به حوزه مهارت کمک کند.

اوسط هاشمی گفت: در صورت اعلام نیاز صنایع آمادگی ایجاد آموزشگاه آزاد را داریم تا نیروهای مورد نیاز آنان را آموزش دهیم و هر طرح صنعتی که می‌خواهد اجرایی شود باید برآورد نیروی کار داشته باشد تا بتوانیم نیروی کار حرفه‌ای به آنها ارائه کنیم و آموزش دهیم.

کد خبر 5278629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha