۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۸

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی:

۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی مشغول به کار شده‌اند

 ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی مشغول به کار شده‌اند

تبریز- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: حدود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزان قالیچی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: میزان کارآفرینی و اشتغال به کار در دانشگاه علمی کاربردی استان بیشتر از سایر دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی بین مردم برای ترویج مهارت آموزی دانشجویان ضروری است، ادامه داد: مردم باید به این سمت حرکت کنند که فرزندان خود را به سوی مهارت آموزی و حرفه آموزی سوق دهند.

قالیچی از واکسیناسیون مدرسان و اساتید این دانشگاه علیه ویروس کرونا خبر داد و گفت: اسامی دانشجویان این دانشگاه نیز برای تزریق واکسن کرونا ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار شغل در جهان وجود دارد، افزود: در کشور ما فقط سه هزار شغل ایجاد شده و باید دانشگاه‌ها با ظرفیت سازی و ایجاد زمینه و مهارت آموزی به دانشجویان بتوانند در جامعه ایجاد شغل کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی ابراز داشت: دانشجویان باید بتوانند با رفع مشکل اشتغال زمینه توسعه جامعه را فراهم سازند.

قالیچی با بیان اینکه این دانشگاه توجه ویژه ای به برگزاری رویدادهای شتاب و استارتاپ دارد، گفت: در ۱۸ مرکز علمی کاربردی استان ۱۰ مرکز نوآوری داریم و ۱۴ رویداد شتاب نیز برگزار شده است.

وی گفت: این اقدامات منجر به ایجاد ایده‌های جدید برای ارائه به بازار فروش است و بر این اساس آموزش بر مبنای ایجاد خلاقیت از دیگر اهداف دانشگاه علمی کاربردی است.

کد خبر 5281341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha