۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

وجود فقیر در استان بوشهر زیبنده نیست/ لزوم توانمندسازی مددجویان

وجود فقیر در استان بوشهر زیبنده نیست/ لزوم توانمندسازی مددجویان

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توانمندسازی مددجویان کمیته امداد استان، گفت: وجود فقیر در استان بوشهر زیبنده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در جمع پرسنل کمیته امداد استان بوشهر با تقدیر از کارکنان این نهاد در محرومیت‌زدایی در استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ فقر زدایی به ویژه رفع فقر فرهنگی یک ضرورت است که باید با جدیت دنبال شود.

وی اضافه کرد: وجود فقر فرهنگی در جوامع باعث بروز مشکلاتی می‌شود که در این راستا نهادینه شدن فرهنگ دینی برای رفع فقر فرهنگی از مسائل مورد تاکید است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: بوشهر استانی ثروتمند است ولی متأسفانه تاکنون مردم از این ثروت به خوبی بهره‌مند نشده‌اند و این موضوع باعث افزایش فقر و فقیر در استان شده است.

وی تصریح کرد: بوشهر یک استان فوق العاده برخوردار به لحاظ سرمایه گذاری است ولی به نسبت این سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی نفت و گاز و دریا، مردم استان بهره مند نشده‌اند و همین باعث افزایش فقر در استان شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر توانمند سازی مددجویان افزود: اجرای طرح‌های خودکفایی اقتصادی و معیشتی خانواده‌های مددجو در اولویت قرار گیرد تا مددجویان بتوانند از دست رنج خود تأمین درآمد کنند.

وی بر تدوین و اجرای یک طرح جامع توانمند سازی نیازمندان تاکید و خاطر نشان کرد: اگر یک تیم کارشناسی قوی در راستای تدوین طرح جامع اشتغال و توانمند سازی ایجاد شود و این برنامه‌های جامع بر اساس سیاست‌های راهبردی اجرایی شود، قدم بزرگی در خودکفایی مددجویان استان و رفع چهره فقر برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رفع فقر را یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد دانست و تصریح کرد: وجود فقر در جامعه ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد که سبب متوقف شدن جوامع در فضای خود می‌شود.

کد خبر 5279679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha