حسان دیاب:

انفجار «عکار» یک فاجعه انسانی بود که به دلیل فساد اتفاق افتاد

انفجار «عکار» یک فاجعه انسانی بود که به دلیل فساد اتفاق افتاد

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به انفجار تانکر سوخت در شمال این کشور، گفت: انفجار «عکار» یک فاجعه انسانی بود که به دلیل فساد اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به انفجار امروز در «عکار» واقع در شمال این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت: انفجار «عکار» یک فاجعه انسانی بود که به دلیل فساد اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد که فساد به یک قاعده در کشور تبدیل شده است.

حسان دیاب در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این فاجعه برای همه لبنانی‌ها غم انگیز بود. کسانی که وجدان‌های خود را فروخته‌اند و عذاب لبنانی‌ها را دوچندان می‌کنند باید از خواب بیدار شوند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای لبنانی موظف هستند با کسانی که معیشت مردم را ابزار تجارت و مال اندوزی خود قرار داده‌اند، با قدرت و جدیت برخورد کنند.

پیشتر نیز «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان از دستگاه قضائی این کشور خواست تا تحقیقات لازم برای روشن شدن پشت پرده انفجار تانکر سوخت در منطقه «عکار» را انجام دهد. خبرگزاری لبنان نیز اعلام کرد که تحقیقات در خصوص عوامل این انفجار همچنان ادامه دارد.

منابع خبری صبح امروز یکشنبه از انفجار یک تانکر سوخت در شهر «التلیل» در منطقه «عکار» واقع در شمال لبنان خبر دادند که این حادثه ۲۲ کشته و ۷۹ زخمی تا این لحظه داشته است. صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که آمبولانس‌ها فوراً خود را به محل انفجار رسانده و قربانیان را به بیمارستان منتقل کردند.

این انفجار درحالی رخ داده که مردم لبنان از بحران عمیق سوخت رنج می‌برند و تصمیم اخیر «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی برای حذف یارانه‌های سوخت خشم و اعتراض مردم را برانگیخته است.

کد خبر 5281933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha