۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳

سه‌شنبه در هفته کتاب؛

«اسطوره سوفیا» نقد و بررسی می‌شود

«اسطوره سوفیا» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «اسطوره‌ سوفیا: تجلی زنانه‌ حکمت الهی» نوشته مریم‌السادات سیاهپوش روز سه‌شنبه ۲ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست هفتگی شهرکتاب با محور نقد و بررسی کتاب «اسطوره سوفیا: تجلی زنانه حکمت الهی» نوشته مریم‌السادات سیاهپوش روز سه‌شنبه ۲ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

این‌کتاب که به‌تازگی توسط نشر پیله منتشر شده، به بررسی این‌اسطوره در نگاه مکاتب گنوسیِ مسیحی از منظر الهیات فمینیستی و ریشه و خاستگاه آن اختصاص دارد. در این بررسی، جوانب اسطوره‌ سوفیا مانند تاثیر باور به این‌اسطوره بر نقش زنان در جامعه‌ دینی، جایگاه آن در مسیح‌شناسی و ارتباط سوفیا با شخصیت مریم مجدلیه نیز مورد بحث قرار می‌گیرند.

نکته‌ی دیگری که در این‌کتاب بیان شده، تطبیق سوفیا با همزادهای الهی آن در برخی ادیان دیگر است که از منظر فمینیستی دارای ارزش فراوانی برای پژوهش است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور و سخنرانی لیلا هوشنگی، سیده‌زهرا مبلغ و مریم‌السادات سیاهپوش همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۲ شهریور از ساعت ۱۱ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پخش می‌شود.

کد خبر 5284949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha