۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳

لاشکی به مهر خبر داد؛

روایت آنچه درفراکسیون فرهنگیان مجلس گذشت/فرصت ۳دقیقه ای به باغگلی

روایت آنچه درفراکسیون فرهنگیان مجلس گذشت/فرصت ۳دقیقه ای به باغگلی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه امروز فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تنها سه دقیقه فرصت صحبت داشت.

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه اظهارات ضد و نقیضی از جلسه امروز فراکسیون فرهنگیان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به گوش می رسد و با توجه به اهمیت نظر این فراکسیون درباره اینکه در این جلسه چه گذشت گفت: ۶:۴۵ وزیر پیشنهادی در جلسه حضور پیدا کردند و ابتدا قرار بود جلسه در کمیسیون تلفیق برگزار شود ولی برای رؤسای کمیسیون های مجلس جلساتی برگزار شده بود که در نهایت جلسه در سالن کمیسیون بودجه انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از قرائت قرآن و صحبت های اولیه آقای حاجی بابایی و بیان آخرین وضعیت بودجه‌ای و سهم آموزش و پرورش از طرف ایشان که نکاتی داشتند و بعد قرار بود نظر وزیر پیشنهادی و صحبت دوستان دیگر را بشنویم. حدود سه دقیقه وزیر پیشنهادی صحبتی کردند و اعلام کردند که در کمیسیون و در صحن صحبت هایی کرده اند و از دعوت فرهنگیان تشکر کردند و منتظر بودند اول دوستان دیگر نظر بدهند و بعد ایشان پاسخ هایی را بگویند اما دوستان در فراکسیون گفتند همین کفایت می کند و ما هم از حضور دوستان مرخص شدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این روال معمولی است که از وزیر پیشنهادی دعوت شود اما سه دقیقه به او فرصت صحبت بدهند نیز گفت: خیر این روال معمول نیست و من نیز امروز به دوستان فراکسیون گلایه کردم که کاش دعوت نمی کردید و خودتان می نشستید و بررسی هایی که از قبل داشتید را می کردید و اعلام نتیجه را می گفتید. اینکه وزیر پیشنهادی دعوت شوند اما فرصت گفتگو نباشد نه معمول است و نه معقول.

لاشکی در پایان بیان کرد: حق نماینده است که از هر وزیری ارزیابی داشته باشد و بعد هم اعلام نظر کند و رای مثبت یا منفی بدهد یا حتی بگوید به نتیجه احراز صلاحیت نرسیدم. اما از آنطرف هم اخلاق برای همه دستگاه ها و مجلس در راس آن این است که اگر دعوتی می کنند، سوالی بپرسند و پاسخ را بشنوند و در نهایت بگویند قانع شدند یا نه.

کد خبر 5287569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha