۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۷

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

نگرانی سرویس‌های جاسوسی دشمن از معرفی وزیر اطلاعات

نگرانی سرویس‌های جاسوسی دشمن از معرفی وزیر اطلاعات

کرمانشاه- نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: سرویس‌های جاسوسی دشمن از معرفی وزیر اطلاعات نگران هستند.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وزیر اطلاعات از نظر کمیسیون امنیت ملی به عنوان یک کمیسیون تخصصی که اعضا آن سابقه امنیتی، نظامی و سیاسی دارند، در طول سال‌های گذشته سابقه اجرایی مناسبی داشته است.

وی افزود: خطیب در دوران دفاع مقدس مجروح شده و از سال ۱۳۶۴ تاکنون در حوزه‌های مختلف کار اطلاعاتی صف و ستاد انجام داده و از آنجا که وزیر اطلاعات باید فردی باتجربه، توانمند و مجرب باشد، وی سوابق متناسبی دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خطیب با ساختار کارشناسی تا مدیریت آشنا بوده و این مساله کار را تسهیل می‌کند، در گذشته کمتر کسی بوده که به زوایای مختلف چنین آشنا باشد لذا مخالفت با وی به دلیل عدم آشنایی با خطیب بوده و با حضور وی وزارت اطلاعات از نظر توانمندی بیشتر و بهتر می‌شود.

حیدری گفت: وزارت اطلاعات با وجود پیچیدگی‌های سرویس‌های اطلاعاتی غرب یک تنه در مقابل ده‌ها سرویس جاسوسی دشمن که کار سازمان یافته انجام می‌دهند، ایستاده است.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات تمام خطرات دشمن را قبل از هر گونه اقدام کشف کرده و خطیب با ولایت‌مداری، تدین و انقلابی بودن مشرف به کار اطلاعاتی است، افزود: خطیب برای تمامی زمینه‌ها برنامه قابل اجرا داشته که ناشی از اشراف و کار اطلاعاتی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نقاط قوت وی نگرانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بوده و فردی مورد اعتماد مقام معظم رهبری و مجموعه نظام است، نمایندگان مخالف پس از سخنان وی متوجه شدند که چقدر تسلط داشته و باید با رأی قاطع وی را انتخاب کنند.

حیدری با اشاره به وزرای پیشنهادی دفاع، خارجه و کشور، گفت: وزیر دفاع پیشنهادی سابقه درخشانی داشته و گزینه بسیار مناسبی برای این سمت است، وزیر پیشنهادی خارجه در سطوح مختلف کار کرده که برای این سمت مناسب بوده و وزیر پیشنهادی کشور از اوایل انقلاب آشنا به زوایای مختلف کار در وزارت کشور است.

وی به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات اشاره کرد و افزود: وزیر ارتباطات با تجربه، توانمند و فنی بوده که سابقه خانوادگی انقلابی داشته و ولایتمدار است، این وزارتخانه بیشترین ارتباط را با کمیسیون امنیت ملی دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زارع‌پور با برنامه بوده و وزارت ارتباطات را سر و سامان می‌دهد، برداشت خوبی از حرف‌های وی در مورد طرح صیانت نشده و نظر زارع‌پور در این زمینه کارشناسی است که نیاز به بررسی بیشتر داشته تا به صلاح مردم باشد، وی معتقد است فضای مجازی باید در اختیار مردم و در حال رشد باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه نباید نگران زارع‌پور بود زیرا که توقعات را برآورده می‌کند، افزود: ممکن است برخی وزرا رأی کمتری بیاورند، اما وزرای دفاع، خارجه، کشور و ارتباطات بیشترین رأی را دارند که ارتباط کاری زیادی با کمیسیون امنیت ملی مجلس دارند.

وی با اشاره به وزارت آموزش و پرورش گفت: انتظار نمایندگان مجلس این است که فردی باتجربه‌تر برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود، گرچه وزیر پیشنهادی به صورت فردی انسان خوبی بوده اما وزارت آموزش و پرورش جایگاه حساسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی طبق آئین‌نامه داخلی مجلس پنهانی است، اما اینکه سیستمی یا برگی باشد هنوز مشخص نبوده و هیئت رئیسه در این مورد تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: رأی اعتماد نمایندگان به وزرا اگر الکترونیکی باشد راحت‌تر بوده و زودتر شمارش می‌شود، از سویی نمایندگان تحت تأثیر لابی قرار نمی‌گیرند.

کد خبر 5288560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha