۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱

در ۲۴ ساعت گذشته؛

پافشاری کرونا بر مرگ های دورقمی در اردبیل/۲۰ نفر از نفس افتادند

پافشاری کرونا بر مرگ های دورقمی در اردبیل/۲۰ نفر از نفس افتادند

اردبیل- روزهای مرگبار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد ، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست داده و آمار بستری های روزانه نیز با ۱۴۵ بیمار روند صعودی دارد.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۴۵ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۱۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جزو علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حبیب زاده بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس و افزایش آمار فوتی‌های کرونا شده است و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

وی افزود: تاکنون ۲۸۵ هزار و ۵۹۸ دُز واکسن نوبت اول و ۸۴ هزار و ۹۰۷ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در این استان، سرعت واکسیناسیون در این استان را کاملاً مطلوب خواند و افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر مرداد ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلاء نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر مؤثر است.

کد خبر 5289892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha