۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸

گزارش مهر؛

ازدحام در برخی ازمراکز واکسیناسیون شیراز/ سلامت مردم درخطر نیفتد

ازدحام در برخی ازمراکز واکسیناسیون شیراز/ سلامت مردم درخطر نیفتد

شیراز - برخی از مراکز واکسیناسیون در شیراز طی چند روز گذشته پر ازدحام بودند از این رو دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه ریزی دقیق تری برای مراجعه افراد به این مراکز انجام دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی چند روز گذشته افرادی که در شیراز در سامانه واکسن ثبت نام کرده بودند با پیامک‌های دانشگاه علوم پزشکی که در آن ساعت حضور و آدرس سالن واکسیناسیون اعلام شده بود، به محل تزریق واکسن دعوت شدند تا ظهر جمعه واکسن دریافت کنند اما انها با مراجعه در ساعت مقرر با دربسته سالن و صف‌های پر ازدحام مواجه شدند.

کارکنان سالن شهید نصیری در پاسخ به مراجعه کنندگان تغییر شیفت را علت بسته بودن درها اعلام کردند.

ازدحام در برخی ازمراکز واکسیناسیون شیراز/ سلامت مردم درخطر نیافتد

یکی از مراجعین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبیعتاً انتظار می‌رفت که مسئولین دانشگاه پیامک دعوت به اقشار مختلف که در اولویت واکسیناسیون هستند را با توجه به ساعت تغییر شیفت سالن واکسیناسیون مشخص کنند تا این ناهماهنگی‌ها باعث معطلی مردم در صف‌های طولانی و زیر آفتاب نشود و سلامتی مراجعین در ازدحام به خطر نیافتد شما می‌توانید مشاهده کنید که در پیامک‌های ارسالی به همکاران ما در کارگاه‌های تجهیزات پزشکی ساعت حضور ساعت ۱۲ و ۱۳ اعلام شده در صورتی که کارکنان سالن توضیح دادند که هر روز ساعت یک تا دو و نیم زمان تغییر شیفت است و درهای سالن بسته می‌شود.

یکی دیگر از مراجعین به تعطیلی باجه‌های داخل سالن نیز اشاره داشت و گفت: با این حجم از مراجعه امروز فقط دو باجه از هشت باجه تزریق واکسن در این سالن فعال بود و همین کمبود کادر باعث طولانی شدن صف‌ها و معطلی بیشتر مراجعین شد.

او ادامه داد: وقتی دانشگاه عده‌ای را برای واکسیناسیون دعوت می‌کند بدیهی است که با توجه به تعداد پیامک‌ها باید کادر واکسیناسیون هم دعوت به کار شوند و باجه‌های بیشتری فعال باشد یا اگر کمبود نیروی انسانی دارند به تعداد کمتری از اقشار هدف پیامک بدهند که رضایتمندی و توجه به سلامت مراجعین هم در تصمیم‌گیری ها دیده شود. به هر حال تصور کنید یکی از کارکنان کارگاه تولید ماسک دراین ازدحام مبتلا شود تا به تشخیص برسد می‌تواند در آمار ابتلاء فاجعه ایجاد کند.

وی افزود: خستگی کارکنان قابل درک است اما با برنامه ریزی بهتر می‌توان هم بارکاری کارکنان را کاهش داد هم برای سلامتی و حق مراجعین اهمیت بیشتری قائل شد.

به گزارش مهر، کارکنان کارگاه‌های تجهیزات پزشکی و سایر مراجع کنندگانی که جمعه پنجم شهریورماه به سالن شهید نصیری واقع در بلوار رحمت مراجعه کردند، ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه کادر درمان و کارکنان سالن‌های واکسیناسیون از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تقاضا کردند که روند واکسیناسیون مردم با سرعت بیشتر همچنین با نظم و برنامه ریزی قوی‌تر دنبال شود که اجر زحمات این قشر بخاطر مشکلات زیاد در روند اجرای کار زیرسوال نرود.

کد خبر 5291095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      0 0
      باسلام و تشکر از مراکز واکسیناسیون رده ی سنی زیر ۴۸ سال که بچه مدرسه ای هم دارند را سریعتر واکسینه کنید باتوجه به نزدیک شدن به مهرماه.خداقوت سالم باشید یاحق