۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۳۲

جانشین سپاه اردبیل خبر داد؛

توزیع ۱۲۰ میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و معیشتی در اردبیل

توزیع ۱۲۰ میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و معیشتی در اردبیل

اردبیل- جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: از زمان شیوع کرونا در استان با همکاری مؤسسات خیریه به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان بسته‌های بهداشتی و معیشتی تهیه و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، الله شکر عبدی عصر سه‌شنبه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با مسئولان مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: از اسفندماه سال ۹۸ تفاهمنامه‌ای بین بسیج و وزارت بهداشت به امضا رسید تا در آن مقطع دو موضوع آموزش و پیشگیری در سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از ۳۰ آبان سال ۹۹ و همزمان با هفته بسیج طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب هفت مأموریت مشخص نظیر آموزش، پیشگیری، قرنطینه، جداسازی و… آغاز شد تا مأموریتی که بر عهده مجموعه بسیج و سپاه قرار داده شده بود، به انجام برسد.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر روز فعالیت‌ها توسط بسیجیان در پیک سوم و چهارم به انجام رسید و از طریق پایگاه‌های بسیج کمک‌های مؤمنانه و همچنین بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین گروه‌های مختلف جامعه به صورت محله‌محور توزیع شد.

عبدی افزود: در پیک پنجم نیز در کنار کمک به مهار بیماری به صورت محله‌محور و با راهکارهای مناسب سعی بر این است تا با جلب مشارکت‌های خیرین و نهادهای انقلابی و مردم نهاد از ظرفیت به وجود آمده در جهت کمک به گروه‌های مختلف جامعه استفاده شده و بسته‌های معیشتی، بهداشتی و سایر نیازمندی‌ها تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این زمینه به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان کمک‌ها توزیع شده که تنها ۲۰ درصد آن از محل اعتبارات دولتی بوده و مابقی از طریق ارگان‌ها، نهادهای غیردولتی، بازاریان و اصناف تأمین و تهیه شده است.

عبدی توزیع ماسک رایگان را در کنار سایر اقدامات از الزامات مهار بیماری کرونا برشمرد و اضافه کرد: ما با تعطیلی بازار به عنوان راهکار اساسی در مهار بیماری مخالف بودیم و همواره تاکید کردیم که باید خود بازاریان در مهار این بیماری پای کار بیایند تا با توزیع ماسک و سایر اقلام به کمک مسئولان علوم پزشکی بشتابند.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار امیدواری کرد تا دو هفته آینده با اقدامات آغاز شده پیک پنجم در استان مهار شده و زمینه برای توسعه واکسیناسیون عمومی و رعایت الزامات بهداشتی به عنوان راهکار اساسی در کنترل این بیماری فراهم آید.

کد خبر 5294083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha