۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶

پیکر شهید مدافع حرم محمد نوروزی در کرج تشییع شد

پیکر شهید مدافع حرم محمد نوروزی در کرج تشییع شد

کرج - پیکر مطهر شهید مدافع حرم جانباز شیمیایی محمد نوروزی از کنار مزار شهدای گمنام کانون شهید سبحانی کرج به‌صورت خودرویی به سمت آستان مقدس امامزاده حسن (ع) تشییع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید مدافع حرم جانباز شیمیایی محمد نوروزی صبح روز جمعه از کنار مزار شهدای گمنام کانون شهید سبحانی کرج به‌صورت خودرویی به سمت آستان مقدس امامزاده حسن (ع) تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شهادت شهدای مدافع حرم برای ما اعلام استقامت، مقاومت و پایداری در مسیر حق است، مسیری که شهدا خود را در راه ‏آن‬ فدا کردند.

وی بیان کرد: شهادت این شهدا نشان داد که هنوز افرادی برای جوانمردی، ایثارگری، دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های الهی از جان خود گذشته و با ایستادگی و مقاومت از ارزش‌ها دفاع می‌کنند و این پیام را برای ما دارد که از این مسیر جدا نشوید و پیرو این مسیر باشید تا بتوانید آن اهداف بلند الهی را به سرانجام برسانیم.

نماینده ولی فقیه در البرز تصریح کرد: مدافعان حرم علاوه بر دفاع از حریم ولایت و اهل بیت (ع) از ایران نیز در قبال تکفیری‌ها دفاع کردند، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «اگر آنجا نمی‌جنگیدند باید در تهران و کرمانشاه و شهرهای دیگر می‌جنگیدند».

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در راه حق جانفشانی کردند و با ایثار و از خود گذشتگی خود توطئه‌های دشمنان اسلام در کشورهای مسلمان را نقش بر آب کردند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: نباید فراموش کنیم که عزت، اقتدار و عظمت اسلام به واسطه خون شهدا رقم خورده است.

پیکر شهید مدافع حرم محمد نوروزی در کرج تشییع شد

جانباز شیمیایی مدافع حرم «محمد نوروزی»، بامداد چهارشنبه ۹ شهریور به دلیل جراحات ناشی از مجروحیت شیمیایی در سوریه به شهادت رسید.

شهید محمد نوروزی متولد ۱۳۵۸ در قزوین بود، او بیش از چهار سال در دفاع از حرم اهل‌بیت علیه‌السلام داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور داشت و با تروریست‌های تکفیری جنگید، این رزمنده مقاومت در عملیات‌های مختلفی همچون آزادسازی بوکمال، آزادسازی حلب، آزادسازی حومه ادلب و آزادسازی تدمر حضور داشت.

شهید نوروزی طی نبرد مجاهدانه خود در جبهه مقاومت، دچار مجروحیت شیمیایی شده و سال‌ها به نام جانباز مدافع حرم شناخته می‌شد که نهایتاً به دلیل شدت عارضه شیمیایی در سوریه آسمانی شده و به یاران شهیدش پیوست.

پیکر شهید مدافع حرم محمد نوروزی در کرج تشییع شد

کد خبر 5295946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha