۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۲

اخبار ضد و نقیض از سقوط ولایت پنجشیر؛

اسپوتنیک مدعی شد: سقوط ولایت پنجشیر/ احمد مسعود تکذیب کرد

اسپوتنیک مدعی شد: سقوط ولایت پنجشیر/ احمد مسعود تکذیب کرد

در حالی که برخی خبرگزاریها از سقوط ولایت پنجشیر افغانستان خبر دادند، احمد مسعود این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه به وقت مسکو در خبری فوری اعلام کرد که ولایت پنجشیر افغانستان به تصرف کامل نیروهای طالبان درآمد اما احمد مسعود در توییتی شایعه سقوط پنجشیر و فرار خود را تکذیب کرد و آن را به رسانه‌های پاکستانی نسبت داد.

گفتنی است، ساعاتی پیش «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسارت در آمدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.

فهیم دشتی در این باره گفت: پس از حمله شب گذشته طالبان و ۴ ساعت درگیری، ۸ هزار نفر از نیروهای طالبان مجبور به عقب نشینی شدند. آنها متحمل خسارت‌های زیادی شده به نحوی که ۴۵۰ نفر از نیروهای طالبان کشته شده و ۱۳۰ نفر دیگر به اسارت در آمدند.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: حدود ۲۰ درصد پنجشیر در اختیار ما قرار دارد و نیروهایمان در حال حرکت به سوی مرکز این ولایت هستنند.

وی در ادامه همچنین از ورود یک فروند هواپیمای امارات حامل دست کم ۶۰ تُن کمک‌های بشردوستانه به کابل خبر داد.

شایان ذکر است ولایت پنجشیر واقع د شمال شرق افغانستان یکی از چند منطقه معدودی است که تا امروز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده است. برخی از نیروها و مقامات وفادار به دولت پیشین افغانستان با پناه گرفتن در این ولایت «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را تشکیل دادند.

کد خبر 5296065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 2
      از کجا آوردی خبر فوری اسپوتنیک خانه ی شما سایت خبری نبود
    • صلح دوست IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      6 7
      امیدوارم احمد مسعود ونیروهای مقاومت مردمی یک هفته ای مقاومت کنند تا جامعه ی جهانی صدای مردم افغانستان را بشنوند و کمک کنند تا مردم افغانستان از دست این گروه تروریست و جلّاد رهایی یابند گروهی که از همان اوِّل بر پایه ی دروغ آمده اند و امروز هم دروغشان آشکار شد که گفته بودند تشکیل دولت خواهند داد
      • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
        1 0
        اگر جامعه جهانی می خواست کاری بکند که افغانستان را دو دستی تقدیم طالب نمی کرد، پنجشیر جز خدا و ملت خودش هیچ کسی را ندارد، جامعه جهانی اگر می خواست کاری بکند در برابر حمله هوایی پاکستان به پنجشیر ساکت نمی ماند، در مقابل قطع بودن برق و اینترنت و تمام راههای مواصلاتی و ارتباطی پنجشیر ساکت نمی ماند.
    • صلح دوست IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      4 4
      ولی به تأویق انداختند. اگر هر کشوری بخواهد از روی منافع خود به این گروه وحشی و جنایتکار با آنها همکاری و یا از آنها حمایت کند به ملّت 40 میلیونی افغانستان خیانت کردن و در رنج و درد ومصیبت وبدبختی مردم این کشور سهیم خواهند بود . مرگ بر گروه ظالم و بیسواد طالبان و مرگ بر حامیان آنها که از حقوق بشر و
    • صلح دوست IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      وانسانیّت بویی نبرده اند خدایا سرکردگان این گروه وحشی را در همان دره پنجشیر نابودشان کن و آنجا را به جهنِّمی برای این گروه جنایت پیشه قرار بده الهی امین و منالله توفیق.