۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جامعه دینی پیشتاز در خدمت رسانی و اجرای رزمایش مومنانه است

جامعه دینی پیشتاز در خدمت رسانی و اجرای رزمایش مومنانه است

اسماعیلی با بیان اینکه مردم در اجرای مواسات و کمک مومنانه نقش بسزایی ایفا کردند، گفت: مذهبی ها در ایام کرونا با اجرای مواسات و همدلی جامعه را متحول کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمک مومنانه که در قالب پویش شمیم حسینی و مهر تحصیلی در بقعه مقدس شیخ صدوق برگزار شد، گفت: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا و فضای جامعه را متأثر کرد تصور می‌شد دوگانه‌هایی ایجاد شود. یکی از آن دوگانه‌ها بحث سلامت و برگزاری مناسک دینی بود. کرونا در کنار مشکلات خاص خودش یک فرصتی برای نشان دادن ناکارآمدی و عدم توانایی مدیریت حاکمیتی ایجاد کرده بود و دوگانه‌هایی برای معنویت در حال شکل‌گیری بود.

اسماعیلی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب این تهدید را به فرصتی برای اثبات کارآمدی دین و ادبیات دینی برای عبور از بحران‌ها تبدیل کرد؛ این مفهوم مواسات و کمک مومنانه را که معظم له از دل معارف دینی بیرون کشیدند و جامعه را به سمت و سوی آن سوق دادند سبب شد در عرض دو ماه فضای کشور کاملاً برعکس شود و یک فضای همدلی و همراهی در همه بخش‌ها توسط جامعه دینی در کشور اتفاق بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در کارنامه حاکمیت دینی این مقطع در کنار کارنامه‌های درخشان مقاطع دیگر به عنوان یکی دیگر از نقاط عطف به ثبت رسید و این اتفاق بزرگ اینجا رخ داده است. اینکه ملت ایران در مواجهه با این بلیه توانست آن را مدیریت کند به خاطر آن بود که جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بوده و هست.

وی گفت: در طول این ۱۸ ماه که ملت ایران مبتلا به این بلیه هستند تمام جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت رسانی بوده است بخصوص امامزاده‌ها که به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید قطب‌های فرهنگی جامعه باشند امروز در این جایگاه حاضر هستند و به خدمت رسانی مشغولند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تسهیل این نوع خدمات بر عهده حاکمیت دینی است اظهار داشت: مردم در کمک مومنانه نقش آفرین بودند و غریب به اتفاق همه این کمک‌ها از سوی مردم انجام می‌شود. در همین دولت که دولت مردمی نام دارد یکی از راهکارها تسهیل برای خدمت رسانی آن هم در همه بخش هاست.

وی افزود: این دولت مردمی خودش را همدل و همراه مردم می‌داند در روش و منش رئیس جمهور مردمی و مکتبی این امر کاملاً مشهود است، طوری که سفرهای ایشان به مناطق محروم باعث تعجب شده و بارقه امید را در دل مردم زنده کرده است. حاکمیت دینی یعنی همین که رئیس جمهور خودش را خدمتگزار مردم بداند و در جمع محرومان حاضر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌شود همه فعالیت‌های نهادهای تابعه در یک مسیر هماهنگ انجام شود، به عنوان مثال اگر کمک مومنانه توسط سازمان اوقاف انجام می‌شود لازم است دیگر بخش‌ها نیز برای پشتیبانی و کمک وارد میدان شوند. همچنین جامعه فرهنگی و هنری زمانی به نقطه اوج می رسند که چنین واقعیت‌هایی را در حوزه‌های مختلف به نمایش بگذارند. بنابراین تحقق جامعه تراز انقلاب یکی از اهداف مهم وزارت خواهد بود.

کد خبر 5297370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha