۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰

در بوشهر؛

طرح ملی رهیافت ولایت با حضور ۸۰ طلبه فاضل اجرا می‌شود

طرح ملی رهیافت ولایت با حضور ۸۰ طلبه فاضل اجرا می‌شود

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: طرح ملی رهیافت ولایت با حضور ۸۰ طلبه فاضل در بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: طرح ملی رهیافت ولایت از طرح‌های دانش‌بنیان تمدنی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با روش‌های علمی دنبال شده و الگوی اجرایی آن تدوین شده است و طی دو مرحله در مقاطع کوچک‌تر اجرا شده و ایرادات رفع شده و طرح اصلی اجرا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان کرد: ۸۰ طلبه فاضل پژوهشگر با توانمندی ویژه از بین ۵۲۰ طلبه فاضل طی چهار مرحله آزمون انتخاب شده‌اند و آماده اجرای این عملیات شده‌اند.

وی اضافه کرد: با سیاست تمرکززدایی سازمان تبلیغات مقرر شد هر استان میزبان طرح بزرگ ملی باشند و استان بوشهر میزبان این طرح ارزشمند شده است و این فرصت در استان بوشهر قرار گرفت تا میزبان این طرح باشد و این ۸۰ طلبه فاضل با حضور در استان این طرح را اجرا کنند

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: مقدمات حضور این طلاب فراهم شده است و با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها این طلاب حضور دارند و آماده انجام عملیات در ابتدای مهرماه هستند.

وی افزود: این طرح آثار و برکات زیادی برای استان خواهد داشت. استان بوشهر علی رغم ظرفیت‌های گسترده و بدیعی که دارد ظرفیت‌ها برای تشکیل تمدن اسلامی کمتر شناخته شده است و حضور طلاب فاضل این فرصت را فراهم می‌کند که ۸۰ مبلغ برای استان بوشهر در کشور وجود داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت بالای علمی این فضلا، و ظرفیت خوبی که آنها در حوزه پژوهش و تبلیغ دارند این امکان فراهم می‌شود که دانشگاه‌های استان از ظرفیت این طلاب برای پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری استفاده شود.

وی تاکید کرد: از دیگر برکات این طرح حضور کارشناسانه طلاب در نشست‌های هم‌اندیشی با استادان دانشگاه استان است که گفت‌وگوهای نخبگانی شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: همچنین این طلاب در مساجد ویژه استان حضور خواهند داشت و ۴۰ مسجد برتر را انتخاب کردیم که هر طلبه یک مسجد را پایگاه تبلیغی خود کرده و طراحی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به الگوسازی و ارتقای ظرفیت آن محله کمک می‌کند اظهار داشت: بوشهر از استان‌های کم‌بهره در برخورداری از ظرفیت طلاب است و ۸۰ درصد مساجد از داشتن طلبه محروم هستند.

کد خبر 5300603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha