۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

سرهنگ حمیدی مطرح کرد؛

تذکر پلیس راهور به دستفروشان و بساط گستران

تذکر پلیس راهور به دستفروشان و بساط گستران

سرکلانتر پلیس بزرگراه های پلیس راهور فاتب گفت: وانت بارهای فروش میوه علاوه بر سد معبر امنیت ترافیک را نیز بخطر می اندازند و طرح برخورد با دستفروشان بزرگراه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمید حمیدی در خصوص وانت بارهای فروش میوه که علاوه بر سد معبر، امنیت ترافیک را نیز به خطر می‌اندازند و طرح برخورد با دستفروشان بزرگراه‌ها گفت: یکی از معضلات و مشکلاتی که می‌تواند در سطح بزرگراه‌ها باعث آسیب و تصادفات شدید گردد حضور دستفروشان و وانت بارهای فروش میوه است.

وی افزود: وانت بارها و دستفروشان بخاطر اینکه جنس و محصول آنان در معرض هر چه بهتر دیده شدن خریداران و مردم قرار بگیرد به سطح سواره رو و قسمتی از سطح بزرگراه‌ها آمده و خودروی خود را حتی در لاین یک مستقر می‌نمایند و در برخی موارد بخاطر جلب توجه بیشتر وانت خود را به بمنظور جلب مشتری به صورت مورب نیز پارک می‌کنند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اقدام این افراد در بحث توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر یک کار غیر قانونی و تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی محسوب می گرد و علاوه بر آن خطراتی که کار این افراد در پی دارد به مراتب بیشتر از آن است که با پرداخت یک جریمه بشود آن را قیاس گرفت و آن هم حفظ جان این افراد و رانندگان و دستفروشان است که برخی از این افراد و رانندگان از آن بی خبرند و عاقبت حضور و توقف خطر آفرین در حاشیه و راه و سطح بزرگراه‌ها را نمی‌دانند و اگر به تجارب همکاران بنده در پلیس راهور فاتب مراجعه نمائید خواهید دید که آرشیوی از پرونده‌ها و عکس‌های تکان دهنده‌ای از تصادفات فوتی و جرحی از اینگونه حوادث موجود است.

وی گفت: تذکر پلیس اولاً بخاطر حفظ جان این افراد است و در وهله بعد روان سازی ترافیک و احترام به حقوق دیگر شهروندان می‌باشد چرا که با توقف هر یک از خودروها در معابر و سطح بزرگراه‌ها دیگر رانندگان مجبور می‌شوند تا از خطوط دیگری برای تردد استفاده نمایند و همین امر و تغیر مسیرهای ناگهانی و فراوان در یک مقطع موجب می‌شود تا ترافیک بر آن معبر حکم فرا گردد و به همین سبب و بخاطر این موارد است که پلیس راهور فاتب اقدام به هدایت این رانندگان و دستفروشان به محل‌های امن و دور از خیابان و برخورد قانونی و اعمال قانون می‌نماید.

این مقام پلیس راهور خاطرنشان کرد: همان طور که در تصویر نیز مشاهده می‌نمایید دستفروشان در بزرگراه امام علی ع و آرادگان و برخی دیگر از این معابر اقدام به تجاوز به حریم راه کرده و یک لاین از سطح بزرگراه را اشغال نموده است که با حضور عوامل راهور فاتب و تذکر به این افراد سعی سعی شد ایشان را از خطرات و حضور فرد و افراد در معابر آگاه سازیم.

وی از رانندگان وانت بارها و دستفروشان خواست هیچ گاه اقدام به بساط گستری در سطح معابر و بزرگراه‌ها ننمایند تا با احترام به قانون و رعایت حقوق دیگر شهروندان از آسیب‌ها و تصادفات خطرناک نیز دور بمانند.

کد خبر 5302093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شامبولی / توآبادی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 0
      این وانت ها واقعا مزاحم هستند واکثرشان هم بی توجه به حقوق شهروندی و معمولا هم متقلب و کم فروش هستند. با این ماشینهای داغون از چیزی هم هراس ندارند.