۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰

در جلسه امروز هیات دولت لبنان؛

بیانیه وزارتی دولت لبنان با تاکید بر حق مقاومت تصویب شد

بیانیه وزارتی دولت لبنان با تاکید بر حق مقاومت تصویب شد

هیات دولت لبنان امروز پنجشنبه در جلسه ای با رئیس جمهور این کشور، بیانیه وزارتی دولت لبنان را با تاکید بر حق مقاومت و آزادی سرزمین‌های اشغالی تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، هیأت دولت لبنان در جلسه‌ای که امروز در کاخ «بعبدا» به ریاست «میشل عون» رئیس جمهور این کشور برگزار شد، بیانیه وزارتی را تصویب کرد.

بیانیه مذکور بر همکاری میان دولت و پارلمان برای درک واقعیات در رابطه با انفجار بندر بیروت و علی الخصوص درباره موضوع مربوط به مصونیت‌ها تاکید کرده است.

وزیر اطلاع رسانی دولت لبنان پس از این جلسه، مصوبات نشست امروز هیأت دولت این کشور را قرائت کرد و گفت: بیانیه وزارتی به اتفاق آرا تصویب شد و شعار دولت «برای نجات در کنار یکدیگر هستیم» است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه به موضوع ورود سوخت از ایران به لبنان پرداخته نشده است، گفت که این جلسه فقط مختص بررسی بیانیه وزارتی بوده است.

وزیر اطلاع رسانی لبنان در عین حال تاکید کرد که دولت لبنان قرار است تصمیم‌های مهمی برای کاهش فشار بر مردم اتخاذ کند.

وی تصریح کرد که در این جلسه تصمیمی درباره حذف یارانه سوخت در لبنان گرفته نشده است.

فرمان تشکیل دولت جدید لبنان در نوزدهم شهریور ماه توسط میشل عون رئیس‌جمهور لبنان صادر شده و او ترکیب وزرای پیشنهادی «نجیب میقاتی» نخست وزیر جدید را امضا کرد تا دولت جدید لبنان پس از یک سال و یک ماه انتظار تشکیل شود.

دولت جدید با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی لبنان در سایه تحریم‌های آمریکا و همچنین پیامدهای ناشی از انفجار سال گذشته در بندر بیروت و ادامه تهدیدهای رژیم اشغالگر علیه لبنان، مسیر دشواری را پیش روی خود دارد.

کد خبر 5306478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha