۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴

در سال تحصیلی جاری؛

۱۷۱هزار دانش آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند

۱۷۱هزار دانش آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند

یاسوج - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۷۱هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی زارع پور پیش از ظهر شنبه در دبیرستان شاهد دخترانه یاسوج افزود: از این تعداد دانش آموز ۵۲ درصد پسران و ۴۸ درصد دختر هستند که نسبت به سال تحصیلی گذشته این تعداد دانش آموز دو درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: سال تحصیلی جدید در بیش از سه هزار مدرسه با ۹ هزار کلاس درس آغاز شد.

زارع پور افزود: از این تعداد دانش آموز ثبت نام شده برای سال تحصیلی جدید ۸۱ درصد در مدارس دولتی و بقیه مدارس غیر دولتی و همچنین ۶۵ درصد دانش آموزان در مدارس شهری و ۳۵ درصد در روستاها تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی کلاس‌های درس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس روستایی و عشایر در استان زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری و زیر ۳۰ نفر از هفته سوم و چهارم مهرماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هزار مدرسه استان شامل ۳ هزار و ۳۷۰ کلاس درس زیر ۱۵ نفر جمعیت دارند که حدود ۴۱ درصد کلاس‌های درس استان هستند، گفت: مدارس زیر ۳۰۰ و بالای ۳۰۰ نفر جمعیت به ترتیب از نیمه اول و دوم آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

زارع پور اظهار داشت: مدارس ابتدایی مجازند یک روز در هفته آموزش حضوری برای پایه اول برگزار کنند.

کد خبر 5313079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha