۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

استاندار قزوین:

مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش عبور می‌کند

مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش عبور می‌کند

قزوین-استاندار قزوین گفت: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش عبور می‌کند و این دستگاه، رکن اصلی توسعه متوازن و همه جانبه در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین هدایت الله جمالی پور در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان صدیقه کبری شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه پایدار برسیم باید مسیر رسیدن به آن را طریق آموزش و پرورش طی کنیم چون در صورت داشتن تمام فناوری‌ها و فقدان نیروی متخصص و متعهد نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

وی دانش و دانایی را از ارکان مهم توسعه دانست و اذعان کرد: معلمان همواره پیشگام در راستای اندیشه‌های اسلامی بوده‌اند و این مهم در تحقق پرورش نسل آینده تأثیر به سزایی دارد.

جمالی پور تصریح کرد: انسان متعهد و متخصص عامل توسعه کشور است و باید بپذیریم مهمترین سرمایه هر جامعه‌ای فقط نیروی انسانی متخصص و ماهر است که توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

این مسئول افزود: انسان‌های فرهیخته در کلاس‌های درس و مدرسه تربیت شده‌اند بنابراین فرهنگیان باید بدانند در خلق رفاه و تربیت آیندگان نقش اساسی دارند و حتماً باید برای موضوع تربیت اهمیت بیشتری قائل باشند.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی ما می‌تواند رفتارهای پرخاشگرانه و بد اخلاقی‌ها را حل کند و برای تحقق این مهم لازم است آموزش و پرورش به اخلاق توجه بیشتری کند.

جمالی پور افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند مسیر قله‌های رفاه و توسعه اقتصادی را هموار کند و ما سرمایه گذاری در این عرصه را هرگز هزینه نمی‌دانیم.

استاندار قزوین تاکید کرد: تقارن بازگشایی مدارس و همزمانی آن با ایام دفاع مقدس بسیار مبارک است و امیدوارم که این مهم با تقویت دفاع از سرزمین، ارزش‌های دینی و اسلامی همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا مظهر وحدت، انسجام، عزت و اقتدار هستند و باید با الگو گیری از آنها روزهای بهتری را برای خودمان رقم بزنیم.

جمالی پور با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به دستگاه آموزش و پرورش شود، افزود: در این سازمان، مدرسه، محور پیشرفت است که با تربیت نیروی انسانی، سرمایه مورد نیاز کشور را برای ساختن آینده فراهم می‌کند.

این مسئول یاد آور شد: اگر در مسیر درست برای اعتلای آموزش و پرورش حرکت کرده و ریل‌گذاری کنیم، آیندگان نیز در این مسیر حرکت خواهند کرد و آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

کد خبر 5313106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha