با ابراز نگرانی درباره امنیت منطقه؛

ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد

ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد

این احتمال مطرح است که موشک تازه شلیک شده از سوی پیونگ یانگ از نوع بالستیک باشد حال آنکه وزارت خارجه ژاپن این اقدام را مانع حفظ ثبات در  منطقه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «کیودو» ژاپن این احتمال را مطرح می کند که موشکی که کره شمالی امروز صبح به داخل دریای ژاپن شلیک کرده، از نوع بالستیک باشد.

به این ترتیب، این دومین موشک بالستیکی است که کره شمالی طی یک ماه اخیر آزمایش کرده حال آنکه در این فاصله، دو موشک کروز هم پرتاب کرده است.

از سوی دیگر، «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن می گوید اقدام امروز صبح پیونگ یانگ، تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه و جامعه بین الملل است. وی همچنین از بررسی جزئیات این آزمایش موشکی خبر داد.

اقدام پیونگ یانگ در حالی انجام شد که روز گذشته نماینده کره شمالی در سازمان ملل، انجام آزمایش موشکی را حق مسلم این کشور قلمداد کرد.

پیش از آن، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده آماده است تا بدون هرگونه پیش شرط و برای حل و فصل موضوع مبرم خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، با مقامات کره شمالی دیدارهایی انجام دهد.

البته، دولت جو بایدن هنوز راهکار مشخصی در قبال کره شمالی ارائه نکرده اما مدعی است که از آغاز گفتگوها استقبال می کند حال آنکه طرف مقابل، صداقت این ادعا را به چالش کشیده است.

کد خبر 5315113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha