۶ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۴

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اربعین حسینی (ع) نماد همه زیبایی‌ها و پیروزی‌ها است

اربعین حسینی (ع) نماد همه زیبایی‌ها و پیروزی‌ها است

قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در اربعین حسینی به خوبی مشخص شد که راه اباعبدالله الحسین (ع) مسیر حق بود گفت: اربعین حسینی (ع) نماد همه زیبایی‌ها و پیروزی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری مردم محله هادی‌آباد قزوین (آبشار) که در مسجد چهارده معصوم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی (ع)، حماسه کربلای سیدالشهدا (ع) کامل شد و در اربعین برای همه اهل عالم مشخص شد امام حسین (ع) پیروز میدان و یزید شکست خورده میدان مقابله با امام بود.

وی افزود: اگر عوامل ظاهری جنگ سیدالشهدا و سپاهیان یزید را بررسی کنیم مشخص است که تمام عوامل مادی، نظامی و رزمی آن زمان متعلق به یزیدیان بود و آنها با لشکری عظیم اما سیدالشهدا (ع) فقط با ۷۲ تن در میدان حضور داشتند و توانستند به پیروزی برسند. امام حسین (ع) وقتی در مدینه حضور داشتند فرمودند اگر من قیام نکنم و یزید بر اسلام حاکم شود از اسلام چیزی باقی نخواهد ماند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در اربعین حسینی برای اهل عالم به خوبی مشخص شد که راه اباعبدالله الحسین (ع) مسیر حق بود و حق هیچ زمانی شکست نخواهد خورد. در واقع عقل ما نسبت به حادثه عاشورا در اربعین سیدالشهدا (ع) نسبت به وقایع این جنگ کامل شد و پیروز میدان به خوبی نمایان شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام حسین (ع) در این حماسه عاشورایی نشان داد که هرکسی پرچم اسلام و انبیای الهی را به دست بگیرد پیروز میدان است و هرچه تاریخ می‌گذرد ما خطوط حق و باطل را مشاهده می‌کنیم و پایه گذار این خطوط سیدالشهدا (ع) بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اربعین حسینی (ع) نماد همه زیبایی‌ها و پیروزی‌هاست و تفسیر کلام زینب کبری (س) در برابر یزیدیان است که در کاخ یزید فرمودند ای یزید تو باید برای شکست خود کاری کنی و من حقارت و کوچکی‌ات را به تو نشان می‌دهم و این بانوی بزرگوار به صراحت می‌گویند ای یزید تو نمی‌توانی وحی را به فراموشی بسپاری و نام و یاد سیدالشهدا (ع)، انبیا و اولیا را خاموش کنی.

کد خبر 5315122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha