هادی العامری:

دربرابر توطئه‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌ایستیم

دربرابر توطئه‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌ایستیم

رهبر ائتلاف «فتح» عراق با اشاره به برگزاری نشست صهیونیستی در «اربیل»، گفت: دربرابر توطئه‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌ایستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق امروز پنجشنبه در سخنانی به برگزاری نشست صهیونیستی در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، رهبر ائتلاف فتح در این زمینه گفت: ما در برابر تلاش‌ها و توطئه‌ها برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی می‌ایستیم. مقاومت عراق با توطئه‌ها در این زمینه مقابله می‌کند.

برگزاری نشست صهیونیستی در اربیل واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی عراق به دنبال داشت. به عنوان نمونه، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت قاطعانه با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که برگزاری گردهمایی در حمایت از تل‌آویو در شهر «اربیل» از دیدگاه بغداد کاملاً مردود و غیرقابل قبول است. افزون بر این، دفتر ریاست جمهوری عراق نیز بیانیه جداگانه‌ای را در محکومیت گردهمایی صهیونیست در اربیل منتشر کرد.

در همین حال، احزاب، جریان‌ها و ائتلاف‌های سیاسی مختلف در عراق هم هر کدام با صدور بیانیه‌هایی جداگانه مخالفت قاطعانه خود با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند. در همین ارتباط، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» نیز نشست اربیل را اقدامی سفارشی و بی ارزش خواند و گفت: این نشست را برخی افراد ناموجه و خیانتکار و بی بهره از غیرت و شرافت عراق به منظور عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرده‌اند.

در این میان، همزمان با بالا گرفتن اعتراضات محافل سیاسی و مردمی به اقدام اقلیم کردستان عراق در برگزاری گردهمایی صهیونیستی، مقامات این اقلیم نسبت به این اقدام اظهار بی اطلاعی کردند. با این حال، همزمان شدن برگزاری گردهمایی مذکور با تحرکات برای تحقق آنچه که استقلال اقلیم کردستان عراق خوانده می‌شود، نشان داد که چنین سناریویی از پیش برنامه‌ریزی شده و از پیش طراحی شده بوده است.

کد خبر 5317123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha