۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰

امام جمعه خمینی شهر:

تعطیلی شعائر دینی از اهداف دشمن است

تعطیلی شعائر دینی از اهداف دشمن است

خمینی شهر-امام جمعه خمینی شهر گفت: مسئولان باید با مدیریتی شایسته در شرایط کرونایی و با تاکید بر رعایت پروتکلها برنامه‌های مذهبی را برگزار کنند چراکه یکی از اهداف دشمن تعطیلی شعائر دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خمینی شهر ضمن تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام و فرزندان آن حضرت اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) به منزله بشیر و نذیر برای مردم جهان است، پیامبری که از جنس بشر بوده و برای هدایت مردم به راه پروردگار حریص است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که راهپیمایی جاماندگان اربعین با شکوه برگزار شد، افزود: از جمله اهداف دشمنان تعطیلی شعائر دینی است و این اتفاق نباید در جامعه اسلامی رخ دهد.

امام جمعه خمینی شهر به دست اندرکاران برنامه‌های دینی و مذهبی توصیه کرد: مبارزه با استکبار از آرمان‌های حسین بن علی (ع) است و می‌طلبد که با مدیریت شایسته، شعائر مذهبی و آئین‌های اسلامی مانند نماز جمعه و جماعت و دیگر شعائر دینی مانند حج که یکی از بزرگترین تجمعات مسلمانان است برگزار شود.

ضرورت هوشیاری مردم و مسئولان در برابر نقشه‌های شم دشمنان

وی اضافه کرد: این روزها شاهد اتفاقاتی در گوشه و کنار کشورمان هستیم که هوشیاری بیش از پیش مسئولان برای رویارویی با نقشه‌های شوم دشمنان این مرزو بوم را می‌طلبد.

موسوی به مسئولان نسبت به نقشه‌های دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: جنگ بیولوژیکی که امروزه دشمن به راه انداخته نیاز به هوشیاری و ذکاوت مسئولان دارد که برای خنثی کردن آن راه چاره‌ای اتخاذ شود.

آمریکا هیچ گاه قصد کمک به ایران را نخواهد داشت

امام‌جمعه خمینی شهر به بحث واکسیناسیون نیز اشاره نمود و تشریح کرد: آمریکای جنایتکار هیچگاه دلش به حال مردم ملت ایران نمی‌سوزد و قصد کمک به ملت ایران را نداشته و نخواهد داشت و در شرایط کنونی هر گونه ادعای وی در ارتباط با واکسیناسیون نیز دروغین است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تزریق واکسن ایرانی این اطمینان را به مردم کشور داد که می‌توان به تولید داخلی اعتماد نمود.

مردم باید نسبت به نقشه‌های دشمنان پیش آگاهی داشته باشند

موسوی با اشاره به حوادثی که در گوشه کنار منطقه رخ می‌دهد مردم را به آگاهی از نقشه دشمنان هشدار داد و گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند با تجزیه کشورهای منطقه استکبار بر منطقه حاکم شود، همانگونه که اجازه ندادیم کشور سوریه یا عراق توسط استکبار تجزیه شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه به مشکل آب برخی مناطق و باغات کشاورزان اشاره نمود و خاطر نشان کرد: کشاورزی شهرستان خمینی شهر در معرض نابودی است و آنچه که از مدیران اجرایی انتظار می‌رود این است که علاوه بر تأمین آب صنعت شهرستان، کشاورزان نیز فراموش نشوند، اگر چه گرفتار آلودگی زیست محیطی هستیم اما نباید فریاد کشاورزان برای حفظ محصولاتشان در این هیاهو گم شود و این مطالبه‌ای است که از مسئولان امر خواستاریم و با جدیت پیگیر این مشکل هستیم.

علامه حسن زاده آملی یک شخصیت انقلابی به تمام معنا بود

امام جمعه خمینی شهر درباره شأن و شخصیت والای عارف الهی علامه حسن زاده آملی توضیح داد: علامه حسن زاده آملی یک شخصیت انقلابی به تمام معنا بود و به ولایت فقیه اعتقاد کامل داشت.

وی به عناوینی که علامه حسن زاده آملی برای ولی امر مسلمین استفاده می‌نمود اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بیان چنین عناوینی از چنین شخصیت ارزشمندی تعارف و مبالغه نیست و این عارف الهی اعتقاد قلبی به ولایت فقیه داشت چراکه رهبر معظم انقلاب را در صراط مستقیم الهی یافت.

کد خبر 5317506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی عسکری IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      اگر نماز جمعه بمعنی واقعی کلمه سیاسی عبادی و مثل امام جمعه لواسان و رحیم پور ازغدی پیش از خطبه ها مسائل روز گفته شود مردم بیشتر استقبال میکنند.