۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳

رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد؛

رتبه یک دانشگاه امیرکبیر در تعداد شرکت دانش بنیان و فناور

رتبه یک دانشگاه امیرکبیر در تعداد شرکت دانش بنیان و فناور

رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در سال ۹۳، ۱۴ شرکت دانش بنیان داشتیم، گفت: در حال حاضر ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و مراکز نوآور در دانشگاه مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظهر امروز با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری، دکتر سید حسن قدسی پور سرپرست دانشگاه و دکتر سید احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه امیرکببر در این مراسم اظهار داشت: از سال ۸۸ برنامه راهبردی دانشگاه شروع شد و سال ۹۳ بازنگری در برنامه راهبردی آغاز شد. هدف اصلی از این برنامه قرار گرفتن در بین ۱۰۰ دانشگاه دنیا تا ۱۴۰۴ و قرار گرفتن در بین دانشگاه های نسل سوم بود.

معتمدی راهبرد دانشگاه در سال های اخیر را توسعه تولیدات علمی، برندینگ و قطب سازی رشته های تحصیلی در سطح منطقه و توسعه و مدیریت منابع درآمدی پایدار و ... عنوان کرد.

وی افزود: دانشگاه های داخل عمدتا مشکل روابط بین المللی دارند و ما نسبت به راه اندازی معاونت بین الملل اقدام کردیم‌. استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در دانشگاه از دیگر اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در در حوزه پژوهشی و افزایش کیفیت آن گفت: ما در حوزه پژوهشی افزایش قراردادهای صنعتی، کارآفرینی و مهارت افزایی را در دستور کار قرار دادیم. یکی از مشکلاتی که داشتیم بخش مقالات مشترک با خارج از کشور بود که خوشبختانه رشد بسیار خوبی کرد و در حال حاضر مقالات مشترک با دانشگاه های خارجی به ۳۷ درصد افزایش یافته و به نظر بنده تا ۵۰ درصد هم امکان رشد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه امیرکبیر در کیو اس در حوزه ارجاعات در رتبه ۱۷ دانشگاه های دنیا و در حوزه نوآوری در تایمز در رتبه ۴۲ قرار دارد.

معتمدی با اشاره به افزایش قراردادهای صنعتی گفت: ما خوشبختانه در حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت جهش ۲ برابری داشتیم و از ۳-۴ سال طرح های بزرگ ملی را نیز آغاز کردیم. در حال حاضر ۱۰-۱۲ پروژه داریم که از نظر مبلغ و اهمیت به اندازه کل قراردادهای ما است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ تعداد ۱۴ شرکت دانش بنیان داشتیم، گفت: در حال حاضر ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و مراکز نوآور در دانشگاه مستقر هستند و در این بخش رتبه یک را در کشور داریم.

رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر بازنگری برنامه های درسی در مسیر تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم، راه اندازی دوره های آموزش آزاد، راه اندازی دوره کوآپ (گذراندن بخشی از دوره تحصیل در صنعت) و باشگاه مهارت افزایی، ایجاد مدرسه کسب و کار دانشجویی با کمک‌ اتاق بازرگانی تهران از جمله اقدامات صورت گرفته در برنامه سوم دانشگاه یعنی مهارت افزایی عنوان کرد.

کد خبر 5321432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha