۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

امام جمعه کنگان:

تعهدات صنعت به مسئولیت‌های اجتماعی در کنگان جزئی و قطره چکانی است

تعهدات صنعت به مسئولیت‌های اجتماعی در کنگان جزئی و قطره چکانی است

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: تعهدات صنعت به مسئولیت‌های اجتماعی در کنگان جزئی و قطره چکانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به سفر هیئت دولت به استان بوشهر با گلایه از عدم اهتمام صنعت به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در قبال منطقه اظهار داشت: انتظار جدی مردم از شرکت‌های مستقر در منطقه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی بیان داشت: پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اهتمام به زیرساخت‌های دینی، علمی – آموزشی، ورزشی از جمله پلاژ بانوان از درخواست‌های مهم مردم از حوزه صنعت است.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به سفر نماینده رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شهرستان کنگان و مذاکرات با وی در بازدید از پروژه‌ها، مسیر راه و نشست خصوصی و جلسه در فرمانداری بیان کرد: احداث بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی در شهرستان کنگان به دلیل حجم بالای بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان یکی از مطالبات مهم مردم از دولت ایران قوی است.

محمودی اشتغال را یکی دیگر از مطالبات مهم مطرح شده مردمی از دولت ذکر و افزود: انتظار مردم از دولت انقلابی آیت الله رئیسی اهتمام جدی و عملی در بکارگیری از نیروها و نخبگان بومی این شهرستان در پست‌های مختلف مدیریتی است.

وی در همین ارتباط نقدی به مسئله بومی کرد و خاطر نشان ساخت: تعریف ما از بومی کسی است که اینجا بیشترین آسیب‌ها را از صنعت متحمل می‌شود نه کسانی که چند صد کیلومتر آن‌طرف تر از صنعت زندگی می‌کنند.

امام جمعه حل مشکل آب را یکی دیگر از مسائل مطرح شده به عنوان خواسته مردم ذکر و گفت: *بی آبی در کنگان، کنار پسوند پایتخت اقتصادی کشور بودن زیبنده نیست و بایستی با استفاده از ظرفیت آب شیرین کن‌ها و ترمیم شبکه فرسوده آب آن را سامان داد.

محمودی با تشکر از سفرهای ریاست جمهوری افزود: حذف تشریفات کذایی از سفر ریاست جمهوری یکی از اقدامات تحسین برانگیز دولت ایران قوی است.

وی با تاکید بر لزوم عمل به وعده‌ها در سفرها خطاب به ریاست جمهوری عنوان نمود: مزد مرزبانی مردمان ساحل نشین استان بوشهر، ارائه خدمات و تسهیلات شایسته در حوزه‌های مختلف به مردم است.

خطیب جمعه افزود: امیدوارم در سفر دولت ایران قوی بازارچه‌های مرزی و تبادلات کالا و افزایش صادرات و نیز ساماندهی کالای ملوانی و ته لنجی محقق شود.*

محمودی با تشکر از اقدامات انقلابی دولت سیزدهم افزود: اقدام دولت در حوزه واکسیناسیون مردم قابل تقدیر است.

وی در بخش دیگر با گرامیداشت هفته پارالمپیک و تشکر از ورزشکاران افتخار آفرین معلول و جانباز شهرستان کشور در مسابقات کشوری، خطاب به مسئولان گفت: حمایت از ورزشکاران معلول بویژه در حوزه اشتغال با جدیت انجام پذیرد.

گرامیداشت هفته ناجا و تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رأفت در جامعه اسلامی و به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) دژهای محکمی برای مردم اند، تشکر از عزاداری مردم در دهه صفر و تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای مداح و تبریک ماه ربیع الاول و بیان برخی فضائل و مناقب عالم آل محمد حضرت امام رضا (ع) از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

کد خبر 5322381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha