۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸

۵ شیوه جدید یادگیری زبان که باید در کلاس زبان به کار گرفته شود!

۵ شیوه جدید یادگیری زبان که باید در کلاس زبان به کار گرفته شود!

در این مطلب با پنج مورد از جدیدترین شیوه‌های یادگیری آشنا می‌شویم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دنیای امروز ما به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است و یکی از بزرگ‌ترین تغییرات، اینترنتی شدن اکثر کارهای روزانه از جمله آموزش دروس و کلاس زبان است. برای پیداکردن استاد زبان آنلاین پلتفرم‌های مختلف وجود دارد. تیکا یک نمونه از بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین است امکان یادگیری ۱۴ به‌صورت آنلاین برای همه افراد در هر جای دنیا فراهم کرده است. علاوه بر این، باتوجه‌به سلیقه‌های مختلف کلاس زبان آنلاین در تیکا به‌صورت گروهی و یا خصوصی برگزار می‌شود.

صرف‌نظر از برگزاری کلاس زبان گروهی یا خصوصی در هر زبان، آشنایی با جدیدترین روش‌های یادگیری در محیط آنلاین نتایج بهتری را برای زبان‌آموزان رقم می‌زند.

در این مطلب با پنج مورد از جدیدترین شیوه‌های یادگیری آشنا می‌شویم.

هدف گذاری کنید اما کوتاه مدت!

یکی از مهم‌ترین پارامترهای یادگیری بهتر زبان هدف‌گذاری است. بسیاری از افراد از اهمیت هدف‌گذاری باخبرند چرا همچنان از پیشرفت خبری نیست؟ اینجا دقیقاً همان نقطه‌ای است که تمایز زبان‌آموزان را رقم می‌زند. اگر هدف‌های شما فراتر از توانایی شما باشد، شما به کل فرایند هدف‌گذاری را اشتباه انجام داده‌اید. سعی کنید هدف‌های بزرگ خود را به هدف‌های کوچک با چشم‌انداز کوتاه‌مدت خرد کنید.

بد نیست که در تعیین هدف‌های کوچک و کوتاه‌مدت خود قانون S.M.A.R.T. ( Specific, Measurable, Attainable, Relevant, and Time-bound) را نیز در نظر بگیرید.

قانون ۸۰/ ۲۰

این قانون اولین‌بار توسط یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ویلفردو پرتو مطرح شد. طبق این قانون ۲۰ درصد از تلاش‌های شما، ۸۰ درصد از نتایج شما را رقم می‌زند.

این قانون بسیار عجیب ولی جذاب است. به این مثال توجه کنید. تصور کنید که شما مایل به یادگیری یک زبان خارجی مانند زبان فرانسوی هستید. شما با یادگیری حدوداً ۲۰۰۰ لغت فرانسوی می‌توانید به طور تقریبی یک مکالمه کامل به زبان فرانسوی را انجام دهید. به بیان دیگر یادگیری ۲۰۰۰ فرانسوی ۸۰ درصد توانایی مکالمه فرانسوی شما را ایجاد می‌کند. اما برای رساندن این توانایی در مکالمه به ۹۸ درصد، شما باید به طور تقریبی ۱۰۰۰۰۰ لغت یاد بگیرید. به بیان دیگر برای پیشرفت ۱۸ درصدی شما باید ۵ برابر قبل تلاش کنید.

این قانون در یادگیری زبان به شما کمک می‌کند تا یادگیری مفاهیم را اولویت‌بندی کنید. مفاهیم و لغات ضروری‌تر را در اولویت بالاتری برای یادگیری در کلاس زبان قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنم این قانون را تا حدودی به بخش‌های دیگر زندگی خود نیز تعمیم دهید. با حذف اقدامات بیهوده و کم نتیجه از برنامه‌ریزی خود نتایج بهتر و آرامش بیشتری را برای خود رقم بزنید.

منابع یادگیری خود را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید!

برای یادگیری بهتر از منابع ساده اما کاربردی استفاده کنید. برای مثال بجای مطالعه کتابی که در هر بخش خود ۱۰۰۰ لغت زبان موردنظر را به شما یاد می‌دهد، از مجموعه داستان‌های کوتاه استفاده کنید. در داستان‌ کوتاه معمولاً ۱۰۰ لغت جدید یاد می‌گیرید.

با وجود کم بودن تعداد لغات داستان‌های کوتاه اما شما لغات را به‌صورت کاربردی یاد می‌گیرید.

کودک درونتان را بیدار کنید!

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری یک زبان این است که مانند کودکان رفتار کنید. مانند کودکان هرآنچه که یاد گرفتید را به کار ببندید و از اشتباه کردن نترسید. در انتخاب استاد زبان آنلاین خود دقت کنید تا به شما در استفاده از آموخته‌هایتان کمک کند. به این صورت که شما از آموخته‌های خود به‌راحتی استفاده کنید و استاد زبان شما به اصلاح این اشتباهات و یادگیری بهتر شما کمک کند.

فوبیای گرامر

بسیاری از افراد برای یادگیری گرامر وقت زیادی صرف می‌کنند اما نتیجه چندان چشمگیر نیست. باوجود اینکه می‌دانیم یادگیری گرامر در یک کلاس زبان آنلاین بسیار بااهمیت است، اما چرا مطالعه بیشتر نتیجه بهتری حاصل نمی‌کند؟

متأسفانه فوبیای گرامر در بسیاری از زبان‌آموزان وجود دارد. این فوبیا باعث می‌شود تا زبان‌آموز مدت‌زمان بیش از اندازه برای مطالعه گرامر صرف کند. غافل از اینکه شرطی یادگیری گرامر، استفاده از آن در مهارت مکالمه است.

همان‌طور که یک کودک با مکالمه و استفاده از آنچه شنیده و یاد گرفته، زبان یاد می‌گیرد؛ زبان‌آموزان نیز با استفاده از گرامری که یاد گرفتند در مکالمه، مطالب را در ذهن خود تثبیت می‌کند.

در نهایت هرطور راحتید!

هر فرد باتوجه‌به استعداد و سلیقه و علایق خود نیازمند روش خاص خود است. بنابراین بهترین روش برای خودتان را پیدا کنید.

ممکن است شما با توجه به شرایط و عادات خود، استفاده از فلش کارت، تکرار روزانه، مطالعه اخبار، گوش کردن به موزیک و پادکست زبان و … را ترجیح دهید. برای پیدا کردن روش منحصر به فرد خود زمان بگذارید.

انتخاب بهترین روش‌ها و بهترین استاد زبان در سامانه آموزش آنلاین تیکا

۵ شیوه جدید یادگیری زبان که باید در کلاس زبان به کار گرفته شود!

تیکا در زمینه آموزش ۱۴ زبان زنده دنیا، حدوداً ۷۵ تخصص و ۱۵۰ مهارت در کنار شماست!

ما در تیکا افتخار همکاری با بیش از ۴۰۰ مدرس زبان را داریم و بیش از ۵۰۰۰ زبان‌آموز در سراسر دنیا در خصوص همراهی در فرآیند یادگیری زبان، تخصص و مهارت دلخواهشان به ما اعتماد کردند.

اگر تصمیمتان را برای شروع یادگیری گرفته‌اید؛ در این صورت می‌توانید با مراجعه به سایت تیکا در آدرس tikkaa.ir زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب زبان شما به صفحه انتخاب اساتید منتقل می‌شوید. در این صفحه باتوجه‌به هدف خود از یادگیری زبان می‌توانید تخصص و مهارت دلخواه خود را انتخاب و اساتید متخصص در این زمینه را ببینید. حالا می‌توانید با خیال راحت استاد موردنظر را انتخاب کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و یا مشاوره رایگان دارید، با ما در پشتیبانی سامانه آموزش خصوصی زبان تیکا (۹۱۰۱۶۶۲۰-۰۲۱) در تماس باشید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5323709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha