۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

۱۵۸۷ نفر آسیب‌دیده از زلزله در اندیکا امدادرسانی شدند

۱۵۸۷ نفر آسیب‌دیده از زلزله در اندیکا امدادرسانی شدند

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی یک هزار و ۵۸۷ نفر آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان اندیکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی صبح امروز یکشنبه در گفتگویی رسانه ایی به وقوع زلزله روزهای گذشته در مناطق روستایی و صعب‌العبور شهرستان اندیکا اشاره کرد و گفت: ۲۴ تیم عملیاتی این جمعیت در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از وقوع این دو زمین‌لرزه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: یک هزار و ۵۸۷ نفر تاکنون مورد امدادرسانی قرار گرفته و ۱۹ مصدوم نیز با همکاری تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال و یا به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی از ارزیابی دو هزار و ۲۹۲ خانوار در ۱۴۴ روستا حوزه شهرستان اندیکا بر اثر زلزله خبر داد و بیان کرد: به دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای زمینی و حتی نبود شرایط مناسب فرود بالگرد در برخی روستاها تیم‌های امدادرسان با سختی‌های فراوان مواجه شدند.

خدادادی با تأکید بر اینکه این مشکلات نتوانسته است تاکنون مانع ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان ناشی از این زمین‌لرزه‌ها شود، افزود: نجات گران جمعیت هلال احمر در حال ارائه خدمات و توزیع اقلام امدادی مورد نیاز مردم آسیب‌دیده از جمله چادر، پتو، موکت، نایلون پوششی، مواد غذایی شامل (برنج، حبوبات، کنسروجات، قند و شکر، چای) اقلام بهداشتی، کلمن، والور، ست ظروف و فانوس هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به محرومیت منطقه و شرایط فصلی و آب و هوایی درصدد هستیم با تقویت خانه‌های هلال و جلب حمایت خیران و سایر مجموعه‌های حمایتی، شرایط مناسب‌تری را برای خانوارهای آسیب‌دیده فراهم کرده و تجهیزات گرمایشی تهیه و در اختیار این افراد آسیب‌دیده قرار دهیم.

کد خبر 5323779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha