۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تشریح کرد؛

آخرین وضعیت کرونا در ایلام/نقش واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی ها

آخرین وضعیت کرونا در ایلام/نقش واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی ها

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تشریح آخرین وضعیت کرونا در ایلام، گفت: واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی های کرونا در استان نقش مهمی داشته است.

جمیل صادقی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سه شهرستان استان در وضعیت آبی قرار گرفته و در حال حاضر ۱۵۱ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۶۸ درصد مردم استان واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خوشبختانه باید گفت مقداری وضعیت بیماری کرونا در استان بهتر شده گرچه در همین مهرماه ۳۸ مورد فوتی از این بیماری در استان ثبت شده است.

نقش واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی‌ها

وی افزود: واکسیناسیون در روند کاهشی وضعیت این ویروس بسیار کمک کننده بود به طوری که هم تعداد افراد بستری و نیز تعداد فوتی‌های کرونا در استان کمتر شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: به هیچ وجه نقش واکسیناسیون قابل انکار نیست، در موج پنجم فوتی‌ها و بستری‌های بسیار زیادی از این ویروس ثبت شد و اکنون که در پایین پیک هستیم.

وی تصریح کرد: نگرانی بسیار زیادی که الان وجود دارد از دو موضوع است، موضوع اول که به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برمی گردد که باید دقت زیادی کنیم به هیچ وجه زدن واکسن نمی‌تواند دلیلی باشد برای اینکه به کرونا مبتلا نشویم.

ضرورت همکاری در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان

صادقی فر افزود: ممکن است افرادی که رعایت نمی‌کنند مجدداً مبتلا شوند هر چند به نوع خفیف آن اما به هر حال ما افرادی هم داریم که به رغم تزریق واکسن در بیمارستان‌ها بستری هستند، بنابراین باید نکات بهداشتی کاملاً رعایت شود.

وی گفت: باید حداقل بالای ۸۰ درصد جمعیت استان ۲ دوز واکسن را تزریق کنند، هم اکنون ۲۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: نزدیک ۶۸ درصد جمعیت استان فقط دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، بنابراین نیاز است ضمن اینکه افرادی که تا به الان واکسن تزریق نکردند باید واکسینه شوند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز حتماً در دستور کار همه مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بدره، دره شهر، ملکشاهی روند واکسیناسیون شتاب بیشتری دارد، بر ضرورت همکاری در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه کلاس‌های دانش آموزی قطعاً از آبان ماه حضوری خواهد شد و تزریق واکسن نیز برای حضور در کلاس الزامی است، در شهرستان‌هایی که واکسیناسیون صورت گرفته مورد خاصی از عوارض وجود نداشته است.

صادقی فر افزود: هشت هزار دوز واکسن برکت برای تزریق دوز دوم در استان تهیه و توزیع شده است.

کد خبر 5324073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha