در راستای طرح سازش؛

یک وزیر دیگر رژیم صهیونیستی وارد امارات شد

یک وزیر دیگر رژیم صهیونیستی وارد امارات شد

وزیر برنامه‌ریزی راهبردی رژیم صهیونیستی به تازگی وارد امارات متحده عربی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسرائیلی کان، «ایلی آویدار» وزیر برنامه‌ریزی راهبردی رژیم صهیونیستی به تازگی وارد امارات متحده عربی شده است.

گفته شده آویدار در این سفر مذاکراتی را با مقام‌های اماراتی در زمینه برنامه‌ریزی راهبردی انجام خواهد داد.

این چهارمین وزیر رژیم صهیونیستی است که طی دو هفته گذشته به امارات متحده عربی سفر می‌کند.

پیش از این نیز، «عیساوی فریچ» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی سفری چهار روزه به امارات داشت و هفته پیش نیز «ایلیت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی به ابوظبی و دوبی سفر و در آنجا با «شیخ یوسف بن زائد آل نهیان» وزیر داخلی امارات دیدار کرده بود.

ابوظبی و تل آویو از زمان برقراری عادی‌سازی روابط در سپتامبر ۲۰۲۰ که با حمایت دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد، پروازهای مستقیمی ایجاد و سفرای خود را تبادل کردند و پس از آن سفرهایی میان مقامات دو طرف در سطح وزیران انجام شده است.

سال گذشته نیز قرار بود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ابوظبی سفر کند اما به دلیل اختلاف با اردن و به دلیل آنکه هواپیمای حامل «بنیامین نتانیاهو» باید از حریم هوایی اردن پرواز می‌کرد، این سفر لغو شد.

با این حال عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی مخالفان سرسختی نیز دارد و الگوی عادی سازی دوطرف در قالب توافق ابراهیم نتوانست به کشورهای عربی بیشتری تسری یابد.

کد خبر 5324481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha