کمیساریای عالی انتخابات عراق:

میزان مشارکت در انتخابات بر اساس نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است

میزان مشارکت در انتخابات بر اساس نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است

کمیساریای عالی انتخابات عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی روز گذشته بر اساس نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، کمیساریای عالی انتخابات عراق بیانیه جدیدی را در خصوص میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام که طی روز گذشته برگزار شد، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه مذکور تأکید کرده است: میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی روز گذشته بر اساس نتایج اولیه ۴۱ درصد بوده است. این نهاد انتخاباتی همچنین میزان مشارکت در استان‌های مختلف را به صورت تفکیکی منتشر کرده است.

افزون بر این، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد همه شایعات مطرح شده درباره پیروزی نامزد یا لیستی خاص غیر دقیق است و باید منتظر اعلام نتایج از سوی این کمیساریا بود. این نهاد عراقی از همگان خواست منتظر اعلام نتایج توسط کمیساریا باشند، چرا که تنها این نهاد مسئول اعلام نتایج انتخابات است.

اخیراً «برهم صالح» رئیس جمهور عراق پس از پایان انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور یک پست توئیتری منتشر کرد. وی در این پست توئیتری از حرکت به سمت اصلاحات سخن گفت. رئیس جمهور عراق در این پست توئیتری نوشت: اتمام انتخابات پارلمانی عراق نقطه آغازی برای حرکت به سمت اصلاحات مورد نظر مردم است.

رئیس جمهور عراق همچنین افزود: از دولت، دستگاه‌های امنیتی، کمیساریای عالی انتخابات و ناظران بین المللی به خاطر فراهم کردن مستلزمات برگزاری موفق انتخابات پارلمانی در کشور قدردانی می‌کنم.

در همین حال، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز پس از اتمام فرایند انتخابات یک پست توئیتری منتشر کرد. حلبوسی در این پست توئیتری اعلام کرده است: به عراقی‌ها به دلیل برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی تبریک می گویم.

رئیس پارلمان عراق افزوده است: همچنین از تمامی کسانی که در برگزاری موفقیت آمیز انتخابات سهیم بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم. نیروهای مسلح نقش مهمی در تأمین امنیت انتخابات ایفا کردند.

این درحالی است که پیشتر نیز «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با انتشار یک پست توئیتری به پایان فرایند رأی گیری و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان داده بود.

نخست وزیر عراق در این پست توئیتری خود نوشت: به یاری خدا به وظیفه و وعده خود درباره برگزاری انتخابات امن و شفاف عمل کردیم و همه امکانات را برای موفقیت این انتخابات به کار بستیم.

وی افزود: از ملت، رأی دهندگان و نامزدها، گروههای سیاسی و ناظران و همه دست اندرکاران کمیساریای عالی مستقل انتخابات و نیروهای امنیتی که امنیت را برقرار ساختند و نیز از سازمان ملل و مرجعیت عالی دینی تشکر می‌کنم.

نسبت مشارکت در انتخابات پیشین عراق بدین شرح بوده است:

انتخابات ۲۰۲۱ (پیش از موعد): 
نسبت مشارکت: ۴۱ درصد

انتخابات ۲۰۱۸: 
نسبت مشارکت: ۴۴.۵۲ درصد

انتخابات ۲۰۱۴: 
نسبت مشارکت: ۶۲ درصد

انتخابات ۲۰۱۰:
نسبت مشارکت: ۶۲.۴ درصد

انتخابات ۲۰۰۵:
نسبت مشارکت ۷۹ درصد

گفتنی است، کمیساریای عالی انتخابات عراق از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در بعد از ظهر دوشنبه خبر داد. این در حالی است که رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات عراق پیش از این اعلام کرد که طرح امنیتی ویژه انتخابات در این کشور موفقیت آمیز بوده است.

کد خبر 5324528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha