۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱

صالحی امیری عنوان کرد:

کشتی‌گیران پهلوان هستند نه فقط قهرمان/ افتتاح بانک اطلاعات ورزش

کشتی‌گیران پهلوان هستند نه فقط قهرمان/ افتتاح بانک اطلاعات ورزش

به گفته رئیس کمیته ملی المپیک، بانک اطلاعاتی ورزش از امروز به صورت رسمی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری در مراسم رونمایی از تندیس ٥ ورزشکارالمپیکی و پارالمپیکی که امروز یکشنبه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد با طرح این سوال که «چرا کمیته ملی المپیک اقدام به برگزاری چنین مراسمی می کند؟»،گفت: می‌خواهیم به همه ورزش دنیا نشان دهیم که ورزش ایران دارای هویت است و متعلق به امروز و دیروز است.

وی ادامه داد: می خواهیم اینگونه این پیام را منتقل کنیم که اگر امروز هویت دارید به خاطر کلانی ها، حیدری ها، رضایی ها و.... است که روزگاری افتخاری آفرینی کردند، ورزش ایران همیشه سرآمد بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزش به غیر از سکو و مدال، غرور آفرین است، به نتایج کشتی در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: ورزش یعنی حرکت از سکو به پهلوانی، وزنه برداران و کشتی گیران ما امروز پهلوانان ورزش هستند نه صرفا قهرمان.

صالحی امیری همچنین با تقدیر از نتایج پارالمپین ها و تلاش های خسروی وفا برای پیشبرد اهداف و برنامه های آنها بر توجه به تاریخ شفاهی در ورزش تاکید کرد و این خبر را داد که بانک اطلاعاتی ورزش ایران از امروز به صورت رسمی راه اندازی می شود و با محتوای عکس، فیلم و .... در اختیار همگان خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد که این موزه ثبت ملی و جهانی شده است، کسی مالک آن نیست چون متعلق به ورزش کشور است.

صالحی امیری در پایان گفت: اگر سکو و مدال جسم ورزش است، اخلاق و ادب روح آن است که نیازمند توجه جدی است، اخلاق و مرام پیشکسوتان زبانزد است و ورزشکاران جوان باید آن را الگو قرار دهند.

کد خبر 5324750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha