۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۳

مدیرکل امور عشایر گلستان خبرداد؛

جمعیت ۲۳ هزار نفری عشایر در گلستان/۲۵۰ پنل خورشیدی تحویل داده شد

جمعیت ۲۳ هزار نفری عشایر در گلستان/۲۵۰ پنل خورشیدی تحویل داده شد

گرگان- مدیرکل امور عشایر گلستان با اشاره به جمعیت ۲۳ هزار و ۶۶ نفری عشایری در استان گفت: با همکاری شرکت توزیع برق گلستان، ۲۵۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر استان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیپوری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت عشایری استان گلستان در قشلاق ۲۳ هزار و ۶۶ نفر بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۲ نفر ترکمن و ۱۰ هزار و ۵۶۴ نفر اکراد (کرد) هستند.

مدیرکل امور عشایر گلستان افزود: کوچ عشایر اکراد استان گلستان به قشلاق از آذرماه آغاز شده و تا فروردین ماه هر سال در مراتع استان سکونت دارند و با گرم شدن هوا و آمادگی مراتع خراسان شمالی و رضوی، به شهرستان‌های آشخانه، بجنورد، اسفراین، شیروان و قوچان کوچ می‌کنند.

وی بیان کرد: عشایر استان در حوزه آب با مشکلاتی مواجه بودند که با پیگیری استاندار گلستان، مجوز حفر چاه‌های ویژه عشایر در شهرستان‌های گنبدکاووس و مراوه تپه صادر شد و امیدواریم تا زمان آغاز قشلاق، این چاه‌های آب به بهره برداری برسد.

علیپوری اضافه کرد: بر اثر سیلاب برخی از ایل راه‌های عشایر تخریب شده که مرمت آنها نیاز به اعتبار دارد.

وی گفت: با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان، ۲۵۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل برای عشایر استان تهیه و به آنها تحویل داده شد.

مدیرکل امور عشایر گلستان عنوان کرد: هر یک از این پنل‌های خورشیدی ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داشته که ۹۰ درصد هزینه آن از سوی شرکت توزیع نیروی برق تأمین شده و ۱۰ درصد هزینه توسط عشایر پرداخت شده است.

کد خبر 5325442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha