۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱

وزیر نفت:

سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری دولت در توسعه میدان های گازی فارس

سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری دولت در توسعه میدان های گازی فارس

فراشبند- وزیر نفت گفت: دولت سیزدهم در زمینه فشارافزایی میدان‌های گازی کنونی و توسعه میدان‌های گازی جدید تنها در استان فارس ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پالایشگاه گاز فراشبند گفت: ظرفیت تولید روزانه گاز در استان فارس ۱۱۴ میلیون مترمکعب است و فارس دومین ذخایر گاز کشور را دارد.

وی فارس را جزو مناطق شاخص در حوزه نفت و گاز دانست و بیان کرد که با توسعه میدان‌های گازی، روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز استان فارس اضافه می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی باید افزایش پیدا کند، گفت: پیش بینی می‌شود که ظرفیت پالایشی کشور در ۴ سال آینده در این دولت، حدود یک و نیم برابر افزایش یابد و تولید فعلی ۲.۲ میلیون بشکه در روز به سه و نیم میلیون بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید در میدان‌های نفت و گاز نیازمند نیروهای ماهر و متخصص است، افزود: ساماندهی سرمایه انسانی اولویت اصلی کار بنده در وزارت نفت خواهد بود.

وزیر نفت در ادامه همچنین به مساله سوخت رسانی زمستانی اشاره کرد و با تاکید براینکه ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی باید افزایش پیدا کنند، گفت: در این حوزه دو برنامه ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های کنونی و همچنین ایجاد ظرفیت پالایشی جدید با ساخت پترو پالایشگاه‌ها را در برنامه داریم.

اوجی ادامه داد: در صورت توجه به مشوق‌هایی مانند قانون اعطای تنفس خوراک پالایشگاه‌ها، می‌توانیم برای سال آینده افزایش ظرفیت پالایشی مطلوبی را داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شد که نزدیک به ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آن مربوط به صنایع و نیروگاه‌ها بوده و ۵۵ میلیارد مترمکعب به بخش خانگی اختصاص یافته است.

کد خبر 5327491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha