۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان:

تامین ۱۳۸ درصد از درآمد مصوب هرمزگان در ۶ ماهه سالجاری

تامین ۱۳۸ درصد از درآمد مصوب هرمزگان در ۶ ماهه سالجاری

بندرعباس-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گفت: درآمد پیش بینی شده برای یک سال هرمزگان ۷۶ هزار میلیارد ریال است که در حال حاضر ۱۳۸ درصد از میزان تعیین شده برای ۶ ماه تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح دریانورد اظهار کرد: براساس بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی هشت درصدی برای کشور در نظر شده و بین استان‌های کشور تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: سهم هرمزگان در این زمینه هفت و ۲ دهم درصد در سال جاری است که بین بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات تقسیم شده و از استان خواسته شده این سهم را در مقیاس شهرستانی هم توزیع کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان اضافه کرد: تولید ناخالص داخلی هرمزگان متناسب با جایگاه اقتصادی آن نبوده که بخشی از آن به کمبودهای اطلاعاتی مرتبط است و بخشی مربوط به برآورد رشد اقتصادی بود که قرار شد ارزیابی دقیق‌تری انجام شود.

دریانورد با اشاره به افزایش درامدهای استان هرمزگان طی ۶ ماه گذشته، اظهار کرد: درآمد پیش بینی شده برای یک سال هرمزگان ۷۶ هزار میلیارد ریال است که در حال حاضر ۱۳۸ درصد از میزان تعیین شده برای ۶ ماه تامین شده است.

وصول ۱۴۱ درصد از درآمد مصوب مالیاتی هرمزگان

وی با اشاره به وزن درآمدهای مالیاتی هرمزگان که از سایر استان‌های کشور بیشتر است، ابراز داشت: بخشی از درآمدها توسط گمرک، استاندارد، نیروی انتظامی و … تامین می‌شود که بیشترین رشد وصول درآمد مصوب مربوط به اداره امور مالیاتی با ۱۴۱ درصد نسبت به درآمد مصوب ۶ ماهه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان گفت: این درآمد به استان توانایی چانه زنی در مرکز برای دریافت مازاد درآمد را می‌دهد.

وی تصریح کرد: براساس برآورد مرکز آمار ایران تولید ناخالص هرمزگان در سال جاری باید ۱۶۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باشد که بخشی از این تولید ناخالص داخلی بایستی توسط بخش خدمات، صنعت و کشاورزی حاصل شود.

کد خبر 5329335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha