۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان مطرح کرد؛

جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و بناهای تاریخی همدان

جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و بناهای تاریخی همدان

همدان-رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: اجازه تخریب منابع طبیعی و بناهای واجد ارزش و تاریخی را نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی در نشست اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، افزود: گردشگری همدان در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی ظرفیت منحصر به فردی دارد که باید با تقویت این حوزه‌ها بتوانیم بهتر از قبل عمل کنیم.

صفری با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: اجازه تخریب منابع طبیعی و بناهای واجد ارزش و تاریخی را نخواهیم داد، متأسفانه برخی از سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری از منابع طبیعی به شکل معادن خصوصی، سوءاستفاده می‌کنند و یا اینکه ضوابط قانونی را در ساخت هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان در زمینه گردشگری به صورت تخصصی ورود خواهد کرد، اضافه کرد: باید بتوانیم نگاه دینی و فرهنگی را در این حوزه تقویت کرده و شاهد رونق گردشگری و سرمایه گذاری‌های مرتبط در شهر باشیم.

وی اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها؛ مکاتبات و مذاکراتی با مدیران شهرداری داشته که در صورت اعلام نتیجه گزارش آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ضرورت ایجاد تحول در حوزه گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه بحث گردشگری از دغدغه‌های اعضای شورای شهر است، افزود: امروزه ما میراث فرهنگی غنی و اثرگذاری داریم که باید مورد توجه قرار گرفته و جذب گردشگران و مسافرین را به دنبال داشته باشد.

محمود مسگریان با اشاره به ظرفیت خوب همدان در حوزه گردشگری و شرایط نامناسب اقتصادی کشور و استان، اظهار کرد: همدان چاره‌ای جز فعال کردن حوزه گردشگری را ندارد و با وجود جاذبه‌های گردشگری باید رونق گردشگری و درآمدزایی را داشته باشیم.

مسگریان افزود: امروزه در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه‌های مختلفی در روستاها و شهرها برگزار می‌شود که همدان نیز باید در این حوزه‌ها وارد شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه بر گردشگری مذهبی و زیارتی مشغول، یادآور شد: باید تلاش کنیم در شهر همدان تحولات بیشتری در زمینه گردشگری صورت پذیرد تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم چرا که این امر تقویت و رونق صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری همچنین تاکید کرد: ضروری است در حوزه حمل و نقل عمومی اقدام اساسی صورت گیرد تا بتوانیم در ایام شروع ورود مسافران به شهر همدان مشکل ترافیکی نداشته باشیم.

مسگریان با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی و سوغات همدان، اظهار کرد: باید بتوانیم صنایع دستی همدان را با برگزاری بازارچه‌ها و جشنواره‌ها رونق داده و در کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما اعضای شورای شهر، به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی، باید ضمن برگزاری جلسات مرتبط با مسائل و مشکلات گردشگری، تدابیر درست و اقدامات مناسبی اتخاذ کنیم که در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم.

در این جلسه بر همکاری و هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رونق صنعت گردشگری همدان تاکید شد.

کد خبر 5329651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha