۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

درخواست شاعر افغانستانی از مسئولان ایران

درخواست شاعر افغانستانی از مسئولان ایران

مشهد ـ یک شاعر افغانستانی گفت: در مشهد فرهنگسراهای مختلفی داریم که می‌شود در راستای نزدیکی فارسی‌زبانان، «فرهنگسرای زبان فارسی» را نیز در این شهر راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم کاظمی ظهر امروز در آئین افتتاحیه «دومین جایزه سراسری داستان حماسی» که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، با بیان این‌که شهر مشهد را به عنوان «پایتخت فرهنگی ایران» می‌شناسیم، اظهار کرد: اگر خراسان را در پهنه قدیم ببینیم، شهر مشهد یک رسالت مهم دارد که آن نیز می‌تواند پل ارتباطی و پیوند فارسی‌زبانان چه در ایران و چه در دیگر کشورها باشد.

وی ادامه داد: شهر مشهد به‌عنوان شهری از لحاظ جغرافیایی به فارسی‌زبانان حوزه شرقی مانند ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان نزدیک است و هر سال نیز میزبان زائرانی از این کشورها است که می‌شود از مسئولان مطالبه تأسیس یک پایگاه زبان فارسی داشت.

این شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد در قرن جدید، در افغانستان و دیگر نقاط، زبان فارسی در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی گفت: ما در مشهد فرهنگسراهای مختلفی داریم که می‌شود در راستای نزدیکی فارسی‌زبانان، «فرهنگسرای زبان فارسی» را نیز در این شهر راه‌اندازی کرد.

کد خبر 5331642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سربازرهبرم_لبیک‌یاخامنه‌ای IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      0 0
      شما به بالادستی‌هایت بسپار تاریخ، تمدن7000ساله و شخص و شخصیتی بزرگ وهمیشه محبوب ومقتدری چون کوروش‌کبیر_کوروش‌پدر که ما مردم ایران یا بطورکلی هر ایرانی اصیل به آن می‌بالد و باافتخار و نیکی ازش یاد می‌کنند دست از تخریب و تحریف چندین ساله‌شان بردارند، حفظ زبان پارسی پیشکش! میدونم انتشار نمیدی حرفمو :)