۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶

۹ پروژه بهداشتی و درمانی در فردوس به بهره برداری رسید

۹ پروژه بهداشتی و درمانی در فردوس به بهره برداری رسید

فردوس_ ۹ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۱۳.۵میلیارد تومان در فردوس به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی عصر سه شنبه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان فردوس ۹ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۱۳.۵ میلیارد تومان در شهرستان فردوس به بهره برداری رسید که بخشی از هزینه تجهیزات مورد نیاز توسط خیرین تامین شده بود.

تجهیز بخش آی.سی یو اطفال با اعتبار ۲ میلیارد تومان، بخش دوم آی. سی یو ویژه افراد کرونایی با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و بهره برداری از دستگاه اندوسکوپی بیمارستان حضرت رسول با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از جمله پروژه هایی بود که به بهره برداری رسید.

در ادامه بهره برداری از دستگاه ماموگرافی با هزینه ۲ میلیارد تومان، بانک خون با هزینه ۲۴۰ میلیون تومان، کلینیک تنفسی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، جایگاه تامین سوخت بالگرد با هزینه ۱۱۰ میلیون تومان و دستگاه اکسیژن ساز با هزینه یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان با حضور مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

همچنین ساختمان پایگاه سلامت منطقه جواد الائمه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان شامل ۲۵۰ متر مربع زیربنا و ۱۳۷۰ متر مربع زمین و دستگاه رادیوگرافی OPG دندان با هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آیین افتتاح این پروژه ها با بیان اینکه نامه موافقت وزارتخانه بهداشت و درمان برای اخذ مجوز کمیسیون ۲۳ جهت راه اندازی دانشکده علوم پزشکی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است، افزود: امیدواریم با توجه به زیرساخت مناسب و واگذاری زمین این دانشکده در فردوس بتوانیم مجوز لازم را بگیریم.

محمد دهقانی تصریح کرد: در بخش کمبود برخی پزشکان متخصص، توزیع بیش از ۸۰ پزشک در استان در آبانماه شروع خواهد شد و تامین سه دستگاه ام. ار. آی برای شهرهای فردوس، قاین و طبس را پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: تحویل همزمان سه دستگاه به استان کاری غیر ممکن است و اولویت را وزارتخانه تعیین می کند و باید از هر گونه ایجاد التهاب و حساسیت پرهیز شود تا مسئولان بتوانند تصمیم گیری کنند.

وی قول مساعد داد نیروهای مورد نیاز اورژانس روستای طاهرآباد تامین و در صورت اختصاص یکدستگاه اتوبوس آمبولانس از محل سهمیه کشوری، مشکل اتوبوس آمبولانس فردوس نیز مرتفع شود.

حمید حلاج مقدم فرماندار فردوس نیزتلاش جهت راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و اخذ کمیسیون ۲۳، تامین ام. ار. آی و سی تی اسکن، راه اندازی اورژانس روستای طاهر آباد و اورژانس هوایی شهرستان فردوس را از مهمترین خواسته های مردم و مسئولان در بخش بهداشت و درمان برشمرد و خواستار توجه ویژه به این مشکلات و کمبودها شد.

راه اندازی آسانسور طبقه دوم مرکز بهداشتی و درمانی و رادیولوژی اسلامیه، تجهیز آزمایشگاه و دایر کردن شیفت عصر مرکز بهداشتی و درمانی شهر باغستان از دیگر خواسته هایی بود که توسط روسای شوراهای اسلامی این دو شهر بیان شد.

کد خبر 5331798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha