۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷

رئیس سازمان صمت هرمزگان:

بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شد

بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شد

بندرعباس- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاپایان شهریورماه امسال از استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی با اشاره به صادرات بیش از یک میلیارد دلاری کالای غیر نفتی از هرمزگان، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاپایان شهریورماه امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی ابراز داشت: هدف گذاری صادرات کالاهای غیرنفتی بخش های مختلف اقتصادی هرمزگان در سالجاری ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده که در ۶ ماهه نخست امسال ارزش دلاری این کالاها در همسنجی با سال گذشته ۲۵۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان داشت: بیشترین سهم کالاهای صادراتی هرمزگان مربوط به بخش صنعت ومعدن معادل یک میلیارد و۳۷۱ میلیون دلار بوده است.

قاسمی اظهارداشت: فولاد، سنگ گچ، قیر و غیره از جمله کالاهای صادراتی بخش صنعتی و معدنی استان است که بیشتر به کشورهای آسیایی، آفریقایی و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی بیان داشت: رونق بیشتر بندرهای کوچک، توسعه تجاری با کشور عمان و افزایش زیرساخت‌های بندر جاسک و سیریک از جمله راهکارهای رونق صادرات در استان هرمزگان است.

کد خبر 5332052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha