۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

با اکثریت آرا؛

وزیر علوم رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه ها شد

وزیر علوم رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه ها شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، با اکثریت آرا اعضای این شورا به عنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور محمد علی زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سعید رضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دراین جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آرا اعضای این شورا به عنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد.

سعیدرضا عاملی افزود: واقعیت این است که توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کارهای مهمی در محیط دانشگاه‌های کشور در حوزه فرهنگ و سلامت محیط فرهنگی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: بنابراین ریاست وزیر علوم بر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، این زمینه را فراهم خواهد کرد تا با همکاری جامعه دانشگاهی کارهای مفید و مثبت صورت گیرد. در حقیقت یکی از گلایه‌هایی دوره قبل از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها این بود که ما بر مأموریت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تمرکز کمتری داشته‌ایم. به حوزه آموزش و پژوهش و یک سری از حوزه‌هایی که ستاد نقشه جامع علمی هم در آنجا مأموریت دارند، ورود می‌کنیم اما درواقع در این شورا، بحثمان محیط فرهنگی دانشگاه‌های کشور و هم حوزه علوم پزشکی و حوزه وزارت علوم و هم دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: خوشبختانه جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی هم پیگیر کارهای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و قائم مقام آن هستند لذا ظرفیت‌های موجود که این کار را راهبری می‌کند و حجم کار تنها بر دوش وزیر علوم نیست.

کد خبر 5332159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha