۱ آبان ۱۴۰۰، ۴:۴۹

به میزبانی مسکو؛

لاوروف با معاون دبیر کل سازمان ملل درباره افغانستان گفتگو کرد

لاوروف با معاون دبیر کل سازمان ملل درباره افغانستان گفتگو کرد

وزیر خارجه روسیه با «مارتین گریفیتس»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با «مارتین گریفیتس»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیدار و گفتگو کرد.

گفته شده وزیرخارجه روسیه در دیدار با این مقام ارشد سازمان ملل درباره تحولات افغانستان و سوریه گفت‌وگو کرده است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف روز جمعه با استقبال از گریفیتس با وی درباره موضوعات مهم در زمینه بشردوستانه از جمله افغانستان، سوریه، یمن، اتیوپی، ونزوئلا و اوکراین گفت‌وگو کرد.

همچنین گفته شده در این دیدار بر اهمیت ارائه کمک به تمام کسانی که به آن نیاز دارند بدون هیچ گونه پیش شرط سیاسی و بر اساس مبانی انسان دوستانه تاکید شد و دو طرف از تصمیم برای ادامه و توسعه همکاری با سازمان‌های مربوط سازمان ملل در راستای تحقق اهداف مأموریت‌های بشردوستانه و حمایت از ثبات و امنیت در بخش‌های مختلف جهان خبر دادند.

این در حالی است که پیشتر و کمتر از دو ماه پیش؛ «مارتین گریفیتس» گفته بود که سازمان‌های امدادرسان در افغانستان نیازمند تضمین‌هایی از طالبان هستند. وی در ادامه سخنانش گفت: «باید به کارمندان سازمان ملل اجازه داده شود تا هر جایی که نیازمندان در افغانستان حضور دارند، برسند.»

گریفیتس همچنین هشدار داده بود که نیمی از ساکنان افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. وی تاکید کرد: «نیازمند آن هستیم که تعهدات شفاهی که طالبان به ما داده به صورت مکتوب در آیند.»

کد خبر 5333897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha