۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

امام جمعه بروجن:

رفتارهای وحدت‌شکنانه باعث تنفر دیگران از مکتب اهل بیت می‌شود

رفتارهای وحدت‌شکنانه باعث تنفر دیگران از مکتب اهل بیت می‌شود

بروجن- امام جمعه بروجن با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمانان، گفت: رفتارهای وحدت‌شکنانه باعث تنفر دیگران ازمکتب اهل بیت(ع)می‌شود و گناه آن به گردن کسانی است که موجب بروز این مشکل شده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر وحدت در جهان اسلام را یک مسأله مهم و راهبردی اساسی ارزیابی کرد و گفت: وحدت در جهان اسلام یک امر فرعی و جزئی نیست زیرا بقای دین، اجتماع مسلمانان و قدرت مسلمانان به وحدت آنان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: آیات قرآن از اخلاق غیر حسنه که برادری‌ها را به هم می‌زند نهی می‌کند.

امام جمعه بروجن با بیان اینکه در کتاب باب‌الحجه اصول کافی قهر کردن مسلمانان مذمت شده است، تصریح کرد: باید در زمینه ایجاد وحدت در بین مسلمانان به صورت جدی ورود کرد.

حجت الاسلام احمدی وحدت شیعیان با اهل سنت و مذاهب دیگر اسلامی را از اصول معارف اهل بیت (ع) دانست و ادامه داد: از نخستین کارهای پیامبر اسلام (ص) پس از ورود به مدینه، ایجاد عقد اخوت و برادری بین مسلمانان بود.

وی تقیه را به دو نوع مداراتی و خوفی تقسیم کرد و افزود: تقیه خوفی که از ترس جان و مال باشد بسیار کم رخ داده و عمده تقیه‌هایی که انجام می‌شده از باب مدارا با دیگر افراد است.

امام جمعه بروجن گفت: شیعیان باید تقیه از باب مدارا را انجام دهند تا دیگران آن‌ها را تربیت شده مکتب امام صادق (ع) بدانند.

حجت الاسلام احمدی تفرقه را ابزار بسیاری از دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: برخی از سفارتخانه‌ها اکنون دستور دارند تا تفرقه بین مسلمانان ایجاد کنند، بنابراین باید دقت کنیم تا بعضی جلسات به نام اهل بیت (ع) در جهت تأمین این خواسته دشمن نباشد.

وی وحدت را وسیله‌ای برای گسترش مکتب اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: عده‌ای برای گسترش مکتب اهل بیت (ع) به سمت رفتارهایی می‌روند که مسلمانان دیگر را می‌رنجاند؛ این رنجش و ناراحتی باعث نپذیرفتن حقانیت شیعه می‌شود.

امام جمعه بروجن با اشاره به روایت «خواندن نماز پشت سر امام جماعت دیگر مذاهب اسلامی مانند خواندن نماز پشت سر پیامبر است»، اظهار کرد: این روایت خیلی عجیب است؛ این کار مجاهدت بزرگی است و الفت را بالا می‌برد، این اقتدا به امام دیگر مذاهب در نماز خواندن باعث ایجاد گرایش در آن‌ها می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دشمن به وسیله نیروهای خود که وظیفه برگزاری مراسم‌ها و سخنرانی‌ها دارند، گفت: دشمن با گفتار و رفتارشان موجب وحدت شکنی می‌شود.

وی عنوان کرد: در هفته وحدت برخی افراد رفتاری از خود نشان می‌دهند که این رفتار مخالف تعالیم مکتب شیعه و اهل بیت (ع) در جهت وحدت است.

امام جمعه بروجن با بیان اینکه باید شأن و کرامت دیگر مذاهب اسلامی را حفظ شود، گفت: نباید به بزرگان دیگر مذاهب توهین کنیم تا بتوانیم از این روش حق و حقانیت خود را به مسلمانان جهان معرفی کنیم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: بعد از توحید که مورد تأکید مؤکد قرآن کریم و روایات است، وحدت جامعه اسلامی در اولویت و اهمیت پس از آن قرار دارد.

وی ادامه داد: حتی توحید واقعی، خود وحدت آفرین است و وقتی همه ما مسلمانان یک خدا داریم و به سمت یک قبله نماز می‌خوانیم و یک پیامبر را به پیامبری قبول داریم این‌ها خود عوامل وحدت است.

امام جمعه بروجن با بیان اینکه باید از این مسائل برای بیان بعد حقانیت مذهب اهل بیت (ع) استفاده شود، افزود: وحدت به معنای پذیرش مذاهب دیگر نیست بلکه به معنای حفظ کرامت آن‌ها است تا بتوانیم حقانیت خود را در فضایی بگوییم که آن‌ها بپذیرند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تفرقه بر حقانیت مکتب اهل بیت (ع) غبار ایجاد می‌کند، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به اختلاف «قرائات» خرده نگرفتند چون به وحدت آسیب نمی‌زن.

امام جمعه بروجن تصریح کرد: وحدت یکی از سیاست‌ها و دستورات راهبردی و بسیار مهم اهل بیت است و هیچ رفتاری از ما نباید به وحدت مسلمانان آسیب بزند.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: در سایه وحدت باید نور ناب اهل بیت (ع) به دیگر مذاهب و دیگر مسلمانان جهان منتشر شود.

وی افزود: رفتارهای وحدت شکنانه موجب تنفر دیگران از مکتب اهل بیت (ع) می‌شود و گناه آن به گردن کسانی است که موجب بروز این حادثه شده‌اند.

کد خبر 5334201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha