۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

تداوم نم نم باران پاییزی در استان اردبیل تا روز دوشنبه

تداوم نم نم باران پاییزی در استان اردبیل تا روز دوشنبه

اردبیل-مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی تا صبح روز دوشنبه در نواحی نوار شرقی و مرکزی استان اردبیل فعال خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های سینوپتیکی و آخرین تصویر ماهواره هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی همچنان تا صبح فردا در استان ادامه خواهد شد.

وی به تغییرات آب و هوایی استان در مناطق نوار شرقی و مرکزی استان اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعته آینده آسمان استان ابری و مه آلود بوده و در برخی مناطق بارش باران انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل جوی استان را در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری پایدار اعلام کرد و گفت: در برخی ساعات با تغییر شرایط محلی و وجود رطوبت خزری در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و به ویژه نواحی منتهی به کوهستان سبلان بارش پراکنده باران احتمال می‌رود.

محمدی از افزایش تدریجی دما در هفته جاری خبر داد و افزود: طی دو روز آینده آسمان استان صاف تا نیمه ابری و به دلیل جنوبی شدن وزش باد دمای هوا در طول روزها افزایش می‌یابد.

وی به ورود سامانه جدید بارشی به استان از روز چهارشنبه نیز اشاره کرد و ادامه داد: مجدداً از بعدازظهر چهارشنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق استان بارش باران و در ارتفاعات بارش باران و برف نیز پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به تشریح کمینه و بیشینه دمای رخداده در استان در ۲۴ ساعته گذشته پرداخت و گفت: سردترین نقطه در استان مربوط به شهرستان خلخال با دمای ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بیش‌ترین دما در شهرستان پارس آباد با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسید.

کد خبر 5340320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha